Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

1.2.10

AC undur

Oleh Norhadiani Baharom
yanie@hmetro.com.my
2010/02/04
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: Pelakon dan pengacara terkenal, Mizal Zaini atau lebih dikenali sebagai AC Mizal, sah meninggalkan Akademi Fantasia sekali gus tidak terbabit sama sekali dalam penerbitan musim ke-8 program realiti paling berpengaruh di negara ini.

AC berkata, sebagai pemilik AC Konsortium dia harus memberikan komitmen tinggi terhadap perniagaannya.

“Saya diberikan Arastu Sdn Bhd dana RM200 juta untuk menguruskan perniagaan konsortium ini. Tiga bulan beroperasi AC Konsortium memasuki pasaran di Indonesia, Guangzhou, Macau dan Insya-Allah tidak lama lagi di Australia dan United Kingdom (UK).

“Sekarang ini boleh dikatakan hujung minggu saya dipenuhi seminar bersama kakitangan kerajaan mengajak mereka menjana pendapatan melalui penjualan produk AC Konsortium. “Keterbatasan waktu menyebabkan saya tidak mampu membahagikan diri antara AF dan perniagaan ini apatah lagi, AF menuntut komitmen panjang.

“Lega kerana tidak lagi ada bebanan sebagai pengacara AF, tetapi dalam masa sama sedih kerana terpaksa melepaskan AF yang membawa makna besar dalam hidup saya sepanjang dua tahun mengendalikannya iaitu AF6 dan AF7,” katanya.

Perkara itu disahkan Pengarah Eksekutif Astro, Zainir Aminullah yang turut dihadiri Pengurus Saluran Astro Ria, Azlin Reza Azmi dan AC pada sidang media.

Zainir berkata, keputusan dibuat atas persetujuan bersama dan tiada kaitan desas-desus tersebar sebelum ini kononnya AC disingkirkan sebagai pengacara AF8.

“Pada hari ini Astro dan AC memperoleh kesepakatan membuat kenyataan bersama berhubung masa depan AC sebagai hos AF. Mengimbau perkembangan AF jelas sekali ia mengalami banyak perubahan. “Musim demi musim Astro sentiasa berusaha memberi nafas baru memperkasakan AF. Pembaharuan dilakukan merangkumi format, hos termasuk segmen dan di bawah pengurusan Azlin, AF8 kali mencetuskan idea baru.

“Semestinya ia memerlukan komitmen berganda daripada pengacara. Justeru, pihak kami mengadakan satu perbincangan dengan AC berhubung perubahan yang ingin kami lakukan.

“Dari hasil perbincangan menemukan kesepakatan dari kedua belah pihak iaitu AF8 tidak lagi dikendali AC. Pengacara itu sendiri, mengakui dia tidak mungkin membahagikan diri tambahan pula perniagaannya sedang berkembang pesat ketika ini,” katanya.

Tiada ulasan: