Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

23.6.13

DAP: Kau yang hipokrit, Wan Ahmad


2:37PM Jun 23 2013  
DAP hari ini menempelak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang didakwa menjadi 'hipokrit sebenar' dengan menyatakan pilihan raya umum lalu bersih dan adil sekalipun bukti menunjukkan sebaliknya.

NONEDalam kenyataan, Pengarah Strategi DAP Ong Kian Ming mendakwa SPR menunjukkan sikap hipokrit apabila enggan mengakui bahawa dakwat kekal itu tidak kekal, perpindahan pengundi berlaku sewenang-wenangnya, persempadanan menyebelahi BN dan SPR tidak menguatkuasa peraturan pilihan raya.

Ahli parlimen Serdang itu mengulas kenyataan Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar yang menyifatkan pembangkang sebagai hipokrit kerana akan mengangkat sumpah sebagai wakil rakyat di Parlimen meskipun mempertikai keputusan pilihan raya umum lalu.

Berdasarkan fakta, katanya, pelbagai tindakan yang diambil oleh Pakatan Rakyat - menganjurkan perhimpunan bantahan, memfailkan petisyen, menyuarakan parlimen - tindakan konsisten dengan hasrat mereka demi mewujudkan ketelusan, adil dan sistem pilihan raya yang bersih.

Tiada ulasan: