Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

22.4.13

Warga Amerika tertarik dengan kempen PAS DUN Kota


Posted on Monday, April 22 @ 11:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Berita Oleh: amkns

"Rembau 21 Apr 2013 – Ketika PAS DUN Kota dan PKR Parlimen Rembau mengadakan majlis minum petang dan ramah mesra calon DUN Kota bersama pengundi di Bilik Gerakan tiba-tiba 3 orang pensyarah dari universiti tempatan dalam tugasan untuk memerhati gerak kerja pilihanraya parti-parti di Malaysia telah singgah apabila memerhatikan ramai yang hadir.

Salah seorang pensyarah berkenaan adalah merupakan warga Amerika Syarikat. Mereka bertanyakan apakah strategi Pakatan Rakyat di DUN Kota kepada calon PAS DUN Kota, Hj Ghazali Mohd Shom dan Sdr Rozmal Malakan selaku Timbalan Yang Dipertua PAS Rembau.

Menurut Hj Ghazali, pendekatan PAS ialah pendekatan mesra pengundi, di mana beliau keluar bertemu pengundi bermula dari solat subuh berjemaah di beberapa masjid hinggalah ke solat isya berjemaah di masjid lain.

Di samping bersarapan dan minum petang bersama pengundi serta kempen rumah ke rumah. Hj Ghazali berkata, beliau menghormati calon parti lawan, dan tidak menyerang peribadi calon lawan.

Apabila ditanya isu tempatan di DUN Kota, Sdr Rozmal menjelaskan bahawa antara isu tempatan ialah isu pampasan tanah adat yang tidak berpatutan, isu hospital Rembau dan beberapa isu lain. Kehadiran para pengundi ke majlis tersebut adalah di luar jangkaan memandangkan inilah pertama kali Bilik Gerakan Pakatan Rakyat berjaya ditubuhkan di UPU Kendong.

Lagi gambar-gambar program bersejarah berkenaan pas-n28-kota.blogspot.com

Tiada ulasan: