Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

22.4.13

Mustapa , 23 kerusi DUN dan 8 Kerusi Parlimen milik BN


Posted on Tuesday, April 23 @ 00:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Umum Oleh: mohdnoorawang

"Dato' Mustapa Muhammad ketua UMNO Bahagian Jeli dipetik dari Harkadaily berkata pilihanraya umum ke-13 Kelantan boleh menguasai 23 kerusi DUN dan 8 kerusi Parlieman. Ini bermakna PAS (pakatan rakyat) hanya menguasai 22 kerusi DUN dan gagal mempertahankan Kerajaan Pakatan Rakyat Kelantan.

Sejarah juga berlaku tahun 2008, BN Kelantan menguasai 22 kerusi DUN dan PAS menguasai 23 kerusi DUn. Kelantan berjaya memerintah walaupun dengan hanya lebih satu kerusi DUN.

Hakikatnya Mustapa atau Tok Pa mungkin cita cita untuk jadi menteri besar Kelantan sudah sampai ke langit bulan. Diharap PAS dan pemimpin pakatan rakyat Kelantan jangan ambil mudah teori ayunan Tok Pa. Nanti buruk padanya, mungkin Tok Pa ada kebenarannya. Ingat BN/UMNO cukup bayak wang dan umpan.

Namun kami walaupun rakyat Kelantan menafikan teori ayunan Tok Pa. Secara ringkasnya kami juga ada teori yang sama dengan teori Tok Pa. Kami hanya memberi figur kepada pemimpin BN/UMNO Kelantan dan pelayar maya TKO.

Kami memberi jawapan balas dan ada cukup dengan angka. Seperti berikut, Selepas spr umum calu calun yang berttanding di Kelantan , Barisa Nasional hanya 13 kerusi DUN dan 3 kerusi Parlimen.

Ini bermakna PAS atau pakatan rakyat Kelantan 11 kerusi Parlimen milik PAS/PR dan 32 kerusi DUN milik PAS/PR."

Tiada ulasan: