Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

29.5.13

Shahz Jaszle ditangkap khalwat

Isu khalwat: Shahrizal Jaszle dakwa diperangkapAktor dan model popular tempatan, Shahz Jaszle telah ditangkap khalwat di sebuah unit Apartment Taman Sri Subang oleh sepasukan pegawai Bahagian Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), awal Khamis.

Dipetik dari laporan Bernama, aktor berusia 25 tahun yang telah bertunang pada Disember tahun lalu telah ditahan pada jam 3.30 pagi selepas pihak penguatkuasa mendapat maklumat daripada orang awam.

Walaubagaimanapun pasangannya yang ditahan itu dilaporkan bukan tunangnya, Redzwani Puteri.

Penahanan Shahz Jaszle atau nama sebenarnya Mohd Shahrizal Jaszle Jasmi dan pasangannya dilakukan selepas gagal menunjukkan sebarang dokumen bahawa mereka mempunyai ikatan muhrim.

Shahrizal Jaszle dakwa diperangkap

Setelah hampir dua minggu mendiamkan diri tanpa sebarang kenyataan, aktor Shahrizal Jaszle akhirnya tampil mendedahkan bahawa dirinya menjadi mangsa perangkap berikutan ditangkap khalwat pada 16 Mei lalu.

Dipetik dari mStar, Shahrizal atau sebelum ini popular dengan nama Shah Jaszle memberitahu, dia bukan berada dalam keadaan berdua-duaan ketika waktu kejadian, sebaliknya terdapat lima orang yang lain apabila pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) membuat serbuan.

"Saya tak boleh komen panjang tentang isu ini kerana ia sudah pun menjadi kes mahkamah. Cuma apa yang saya ingin katakan, saya diperangkap oleh seseorang yang tidak bertanggungjawab. Saya yakin saya tidak bersalah terhadap kejadian itu. Kita lihat saja kes mahkamah pada November depan," ujar aktor berusia 25 tahun ini.

Terdahulu JAIS menerusi satu kenyataan medianya telah mengesahkan penahanan aktor tersebut atas tuduhan khalwat di sebuah Apartment Taman Sri Subang pada pukul 3.30 pagi 16 Mei lalu.

Jika disabitkan kesalahan, pelaku boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Dalam pada itu, aktor yang mula dikenali menerusi drama "Asmara" berkata dia tidak berasa tergugat walaupun namanya kini sudah tercalar gara-gara kejadian itu.

Shahrizal turut memberitahu, dia telah mengumpul keluarganya dan keluarga tunangnya, Redzwani Puteri bagi menjelaskan situasi sebenar apa yang telah berlaku.

"Alhamdulillah, saya bersyukur sangat kerana memiliki keluarga yang sentiasa menyokong dan mendengar sesuatu perkara sebelum bertindak atau membuat keputusan. Selepas saya menceritakan kejadian itu, mereka juga merasakan ia seperti satu perangkap," jelasnya lagi.

Shahrizal turut bersyukur kerana tunangnya yang berusia 25 tahun itu cukup memahami dan tidak cepat melatah selepas mendapat berita tentang kejadian tersebut.

Sementara itu, Shahrizal akui kejadian ditangkap khalwat merupakan satu pengajaran buatnya dan akan lebih berhati-hati pada masa akan datang. -Tupai.com.my

Tiada ulasan: