Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

29.5.13

Hakim tarik diri dengar kes Nik Nazmi


 
Hakim Mahkamah Sesyen Rozina Ayob hari ini menarik diri daripada mendengar kes Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad atas alasan mempunyai hubungan kekeluargaan dengan tertuduh.

Rozina membuat keputusan itu setelah dimaklumkan oleh bapanya bahawa mereka mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Nik Nazmi.

Berikutan itu, beliau memohon kes itu dipindahkan ke Mahkamah Sesyen lain.

"Demi keadilan semua pihak, saya menarik diri daripada mendengar kes ini dan memindahkan kes ke Mahkamah Sesyen 1," katanya.

Pada 17 Mei lepas, Nik Nazmi, 31, didakwa gagal memaklumkan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya dalam tempoh 10 hari sebelum perhimpunan program 'Blackout 505' di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Beliau, yang juga ADUN Seri Setia, didakwa melakukan perbuatan itu di Stadium MBPJ, Kelana Jaya di sini, kira-kira pukul 8.30 malam, 8 Mei lepas.

Bagaimanapun, Nik Nazmi mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu.

Sementara itu, Hakim Hayatul Akmal Abdul Aziz yang kemudiannya mendengar kes berkenaan menetapkan 26 Ogos depan untuk sebutan semula kes.

Timbalan Pendakwa Raya Wan Shaharuddin Wan Ladin juga memaklumkan kepada mahkamah bahawa dokumen perbicaraan telah diserahkan kepada pihak pembelaan.

Nik Nazmi, yang diwakili peguam Shah Redzan Johan dan Adi Mohd Noor, didakwa mengikut Seksyen 9(1) Akta Perhimpunan Aman 2012, yang boleh dihukum mengikut Seksyen 9(5) akta sama yang memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM10,000 jika sabit kesalahan.

- Bernama

Tiada ulasan: