Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

15.5.13

Jangan hina orang tiada kelulusan



Posted on Tuesday, May 14 @ 21:09:27 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Pendapat Oleh: tenggara

"Dua tiga hari ini kumpulan media dari Barisan Nasional dan media dari Pakatan Rakyat sangat aktif mempertahankan parti masing-masing. Keputusan pilihanraya yang mengejutkan baru-baru ini telah membuat kedua-dua belah pihak berada dalam keadaan berjaga-jaga.

Saya bukanlah penyokong hardcore mana-mana parti cuma minat akan situasi politik negara kita dan minat dalam penulisan. Saya cuma ingin berkongsi pendapat, beberapa hari ini saya lihat banyak artikel mengenai seorang Exco yang dilantik yang tiada kelulusan.
Saya kira isu ini amatlah tidak sesuai untuk dijadikan senjata politik, kerana isu ini boleh mengaibkan seseorang yang berkait, bukan itu sahaja boleh juga mengaibkan keluarganya. Sama ada berkelulusan atau pun tidak, itu adalah perkara lain yang penting boleh kah dirinya berkhidmat untuk rakyat? Banyak juga pemimpin dari pembangkang yang tiada kelulusan contohnya Mat Sabu dan ramai lagi. 
Kita tidak mahu menjadikan perkara ini satu nilai tambah bagi kita, kerana ianya adalah satu taktik yang kurang baik, kita berhujah secara adil dan saksama asalkan tidak mengaibkan orang dan menyakitkan hati orang lain, insyallah.
"

Tiada ulasan: