Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

8.5.13

Ramai Bangla dan Indo di sekitar setesen BAS Kuala Terengganu

Posted on Wednesday, May 08 @ 16:02:16 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Artikel Oleh: anaabdullah

"



Tujuh Mei, malam Jam Sembilan setengah bandaraya Kuala Terengganu penuh sesak dengan kereta pelbagai Plat. Disebabkan kesesakan anak penulis hampir ketinggalan bas ke Putrajaya yang akan berlepas jam 10.00 malam.

Penulis tidak tahu mengapa boleh jadi sedemikian rupa, macam situasi sambutan hariraya Idil Fitri yang penuh sesak dengan kereta."

Dipendekkan  cerita, selepas parking kereta dekat pasaraya Nagoya berhampiran pasar kedai Payang sepanjang perjalanan ke setesen BAS kelihatan berkeliaran orang bangla dan Indo.
Orang Indonesia dapat dikesan, mereka berbual bual dalam loghatnya manakala orang Bangla dapat dikesan wajahnya dan percakapan dalam bahasanya sendiri.

Persoalan timbul mengapa mereka berada dipersekitaran bandaraya Kuala Terengganu terutama sekali berdekatan dengan setesen BAS? Pasti mereka hendak balik ketempat masing masing kerana ada beg bergelimpangan persis orang yang sedang menunggu bas. 

Maka sahlah dan tidak boleh dinafikan lagi mereka ini datang mengundi pada PRU 13 di banyak di DUN yang dirancang untuk merampas semula kerusi yang kalah.

Benarlah apa yang disebut sebelum berlangsungnya PRU 13 bahawa PAS Terengganu hanya boleh menang dua kerusi sahaja sepertimana rencana penulis yang lalu.

Namun demikian umno/BN Terengganu khususnya dan UMNO/BN Malaysia memasukkan pengundi luar sepertimana dilakukan pada PRU11 (2004) untuk melenyapkan PAS Di Terengganu pada PRU 13 lalu.

Takdir Allah PAS mendapat naik mendadak dekat seratus peratus pada PRU13 i itu dapat 15 kerusi manakala umno dapat 17 kerusi, lebih dua mata pasti mengecewakan banyak pihak.

Tiada ulasan: