Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

8.5.13

PRU13 sebahagiannya bebas, tapi tak adil - Pemerhati


 
Satu laporan awal yang dikeluarkan tiga kumpulan pemantau pilihan raya umum ke-13 menyebut, pilihan raya 5 Mei itu dijalankan “sebahagiannya dengan bebas, tetapi tidak adil”.

Secara keseluruhannya, CPPS/Asli and Ideas berpendapat bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya bertindak dengan agak cekap dan efektif dalam mengendalikan pilihan raya itu.

Bagaimanapun, mereka percaya bahawa laporan media yang condong kepada BN, penyalahgunaan kemudahan kerajaan oleh BN, hadiah kepada pengundi dan juga integriti daftar pemilih menjadikan pilihan raya ini “kurang bebas dan tentunya tidak adil”.

Mohd Rejab Ahmad · Pengulas Tertinggi · ICTC
Baru tau dan baru nak cakap?.Memang pilihanraya Malaysia terutama PRU13 tidak adil kerana semua jentera kerajaan digunakan seolah-olah "kerajaan sementara" adalah sebahagian daripada komponen BN. Semua duit yang sepatutnya digunakan untuk kepentingan rakyat digunakan untuk membiayai kempen kempen UNMO-BN.

Tiada ulasan: