Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

4.5.13

6 Ribu Hadir,Tun M Punca PAS PKR Bergaduh Di Permatang Pauh. (benarkah 6 ribu)

Semalam lebih 6 ribu pengundi Permatang Pauh hadir untuk mendengar mantan bos kepada anugerah tuhan PKR ,kesesakan lalu lintas lebih 3km dari bulatan Permatang Pauh hinggalah di pusat Komersial Permatang Pauh lokasi ceramah . Kawasan pusat komersial buat pertama kali padat dengan hadirin.

Apa yang menarik ada wajah wajah yang Pisau cukup kenal penyokong kuat PKR dan PAS turut sama berada didalam kelompok orang ramai yang kusyuk mendengar ucapan Tun M.
Pisau ditegur oleh mereka “hang pun ada sini? buat apa?” Jawap Pisau “saja nak dengar apa orang tua ni dok bohong dengan orang matang pauh”  ,kata Abang M orang kuat PKR “lepas ni jumpa tempat biasa”. Untuk pengetahuan anda semasa ceramah berlangsung berlaku provokasi oleh puluhan penyokong haprak pakatan.

Seperti biasa mereka berkonvoi membuat bising dan juga memaki hamun, keadaan bertambah kecoh apabila kumpulan haprak pakatan ini telah membaling 3 buah canister ke arah kelompok hadirin yang sedang mendengar ceramah. Alhamdulilah hadirin tidak panik dan canister berjaya dibuang jauh dari lokasi.

Sebaik saja habis ceramah,Pisau terus ke Seberang Jaya lepak di gerai kegemaran kami . “Hang tengok macam mana tadi? Tun bantai bang non fitnah tak habis habis” kata Abang M kepada kami. Abang A penyokong kuat PAS, kata ” apa yang Tun M kata tak betul?” ” Bukankah Anwar dari dulu nak jadi PM?” ” yang cakap tu bekas bos bang non, mesti dia tau banyak pasal bang non”

Abang M ” Nak fitnah pun agak agak la..sampai kata penipu besaq dalam dunia awatnya” “Dia tak penah tipu orang ka? sampai nak tuduh macam tu” , Terus Abang A jawap ” habis apa cerita dengan 16 September? tu bukan bohong ka? habis semua orang kita kena tipu ingat nak dapat dah Putrajaya”

Abang M ” Yang hang dok kata kat Abang Non pasaipa?” ,jawap Abang A ” bila pulak aku kata kat Abang Non, dah benda tu betui,orang PAS semua dok bagi harapan tinggi..last last Bang non jual kita 3 sekupang tau..”

“Hang ni pasaipa? sejak balik ceramah aku tengok lain macam? Tadi hang pi salam dengan Dr Mazlan awatnya? Dah kena mandram BN ka sampai dok hentam bang non” kata abang M..
“awatnya kalau aku nak pi salam dengan orang kita? Dr Mazlan tu aku kenai lama dah..dia orang kita!” kata Abang A, bila dah hampir panas dan suara makin kuat,orang yang makan di gerai sebelah dah pandang pandang meja kami bertiga..

Ini gambaran yang terjadi dikalangan penyokong pakatan yang dapat Pisau ceritakan kepada anda.. sebenarnya dimerata ceruk Permatang Pauh terdapat banyak mini parlimen kedai kopi..ramai YB YB parlimen kedai kopi sekarang ini panas membentangkan siapa pilihan mereka. Sekarang ini menurut sumber maklumat Pisau dari war room PKR , Anwar bakal menang kerusi Parlimen Permatang Pauh,namun mengusarkan kem PKR apabila penurunan mendadak jumlah majoriti.tunpmtgpauh
Berdasarkan kajian PKR sendiri,Anwar hanya mampu menang lebih kurang 4 ribu majoriti. Jika Anwar berjaya mengalahkan Dr Mazlan dengan sebegini banyak maka ia adalah episod paling memalukan oleh Anwar dan PKR kerana jumlah majoriti menjunam drastik apatah lagi Anwar memwar warkan diseluruh negara kononnya beliau bakal menjadi PM.

Ada yang berpendapat tindakan Anwar dan CheGuBard Tuya yang cuba mendedahkan klon pelakon video seks Anwar berubah menjadi tragedi,Video china doll dipanaskan kembali oleh PKR hinggakan sekarang ini cakap cakap dikalangan pengundi mereka sudah percaya video tersebut benar benar tulen dan Anwar gagal yakin kan mereka apabila skrip lakonan kononnya saksi dari Thailand ditangkap polis telah menyebabkan ramai orang berasa mereka diperbodohkan sebegitu rupa oleh CheGu Bard dan Anwar.

Pisau kata ” Guan Eng broker tanah paling berjaya di Pulau Pinang bakal jadi Ketua Pembangkang di Penang beb…hehe percaya tak?”

Penulis ini terlalu taksub dengan BN sampaikan tolak semua kempan PR.

Tiada ulasan: