Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

2.5.13

Blogger dikait dengan PKR direman 3 hari bawah OSA



  • Hafiz
  • 1:23PM Mei 2 2013
Polis menahan dan mereman tiga hari penulis blog yang dikaitkan dengan PKR, 'Milo Suam', di sebuah pusat membeli belah di Shah Alam malam tadi berhubung satu tulisan di blognya mengenai pengundian awal.

azlanDia kemudiannya dibawa ke ibupejabat PKR di Tropicana pada kira-kira jam 10.30 malam di mana pihak polis telah mengambil beberapa barangan.

"Saya tidak pasti, tetapi saya difahamkan dia sedang disiasat di bawah Akta Rahsia Rasmi," kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ditanya mengenainya hari ini.

Sebelum ini, dilaporkan bahawa penulis blog itu sedang disiasat berhubung dakwaan menyebarkan maklumat palsu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Syed Ismail Syed Azizan berkata unit pelan bertindak media bersepadu sedang menyiasat satu blog yang mendakwa anggota polis telah mengundi lebih awal daripada yang dijadualkan.

Sementara itu, Pengarah kumpulan peguam Lawyers for Liberty Eric Paulsen berkata, beliau dan peguam New Sin Yew baru bertemu dengan Milo Suam yang didakwa sebagai pengurus laman di Balai Polis Dang Wangi.

Eric berkata, Milo Suam atau nama sebenarnya Yusuf Al Siddiqi disiasat ekoran artikel bertajuk: "This is over a posting he allegedly made titled "Maklumat sulit: Pendatang asing bakal cetus huru hara di Sabah?"

Tiada ulasan: