Barisan Nasional (BN) yakin dapat mencapai kemenangan besar dengan menawan semula kerusi-kerusi Parlimen Wilayah Persekutuan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), 5 Mei ini, kata Timbalan Pengerusi BN Wilayah Persekutuan Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Beliau berkata penampilan calon-calon baharu di 13 kerusi Parlimen Wilayah Persekutuan mampu memberi kejutan kepada pakatan pembangkang yang memenangi 10 kerusi pada pilihan raya umum 2008.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis pelancaran Manifesto BN Wilayah Persekutuan bertema 'Janji Dikota' oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Kuala Lumpur malam ini.

Raja Nong Chik, yang juga calon kerusi Parlimen Lembah Pantai, meminta jentera pilihan raya BN Wilayah Persekutuan supaya bersiap sedia dan bekerja keras bagi memastikan kemenangan BN.

"Kita ada 14 hari lagi untuk bersiap sedia dan memberi keyakinan kepada rakyat. Jika kita menang, ia akan menjadi satu hadiah bermakna buat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak," kata Raja Nong Chik, yang juga Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

Sementara itu, calon BN bagi kerusi Parlimen Segambut, B. Jayanthi Devi berkata manifesto tersebut merupakan rancangan jangka panjang dalam menjamin kesejahteraan dan keselamatan warga kota.

- Bernama