Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

6.4.13

Kediaman polis ditembak penjenayah

Seremban: Sebuah rumah setingkat di Taman Seremban Jaya, di sini, yang didiami seorang pegawai polis dengan keluarganya, ditembak bertalu-talu penjenayah malam kelmarin sehingga menyebabkan kerosakan, termasuk kereta yang diletakkan di garaj, siling ruang tamu dan pintu jeriji depan.
Bagaimanapun, dalam kejadian jam 10.30 malam, tiada kecederaan atau kehilangan dilaporkan berikutan suspek yang dipercayai dua lelaki melarikan diri selepas melepaskan tembakan.

Sumber berkata, ketika kejadian, pegawai polis berusia 51 tahun itu tidur di biliknya, manakala isterinya berusia 50 tahun serta dua anak mereka masing-masing lelaki berumur 13 tahun dan perempuan berusia lapan tahun menonton televisyen di ruang tamu.

“Tiba-tiba mereka dikejutkan bunyi tembakan bertalu-talu. Pegawai polis itu bingkas bangun untuk memastikan keluarganya selamat dan memeriksa rumahnya sebelum melihat dua lelaki berpakaian kemas memecut melarikan diri dengan motosikal Yamaha LC 135.

“Susulan itu, siasatan lanjut pegawai forensik di tempat kejadian menjumpai sembilan kelongsong peluru di depan rumah mangsa dan dipercayai pistol digunakan jenis Walters 9 milimeter.

“Dalam kejadian itu, mangsa dan keluarganya tidak cedera. Bagaimanapun, keluarganya masih trauma,” katanya di sini, semalam.

Menurut sumber, antara yang rosak akibat tembakan ialah sebuah kenderaan jenis Nissan Grand Livina yang diletakkan di garaj rumah mangsa, siling di ruang tamu dan pintu jeriji depan rumah itu.

Katanya, polis menjalankan siasatan secara menyeluruh, termasuk gerakan memburu suspek dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 3 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971 kerana melepaskan tembakan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban Asisten Komisioner Saiful Azly Kamarudin mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

Tiada ulasan: