Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

11.4.13

Elok kita baca tapi fikirkan kesan kedatangan warga asing ke Tanah Melayu ini.

  • Md Nor Alui · Pengulas Tertinggi
    PARTI UMNO TELAH BERJAYA MENDAPATKAN
    HAK ISTIMEWA UNTUK ORANG CHINA DAN INDIA.

    Sebenarnya Parti UMNO adalah satu-satunya parti Melayu yang telah memperjuangkan kebajikan kaum-kaum yang dibawa oleh British dari India dan China supaya mereka diberi HAK ISTIMEWA menjadi Warganegara Tanah Melayu secara Automatik.
    Parti UMNO telah berjaya memujuk Raja-Raja Melayu supaya bersetuju menandatangani Perjanjian penubuhan Persekutuan Tanah Melayu pada tahun 1948 dan Perjanjian Kemerdekaan Tanah Melayu pada tahun 1957, yang menjadikan Orang India dan Orang China mendapat hak istimewa taraf Warganegara Tanah Melayu secara automatik. Tambahan pula diketika itu Perdana Menteri Persekutuan Tanah Melayu dan Panglima Angkatan Bersenjata adalah di pegang oleh Kerabat DiRaja Melayu iatu Tengku Abdul Rahman Putra Alhaj, General Tengku Osman Jewa dan General Tengku Ahmad Nerang menjadikan Raja-Raja Melayu bertambah yakin dan percaya untuk setuju-terima dengan pujukkan Parti UMNO bagi memberi Hak Keistimewaan taraf Warga Negara secaara automatic kepada orang India dan China. 

    Untuk memujuk orang Melayu supaya bersetuju orang India dan China diberi hak keistimewaan mereka mendapat taraf warganegara Persekutuan Tanah Melayu (Federation of Malaya) secara Automatik, maka UMNO telah menjanjikan dan menjaminan bahawa segala kepentingan Bangsa Melayu dan agama Islam akan diberi perlindungan yang selamat dengan dimaktubkan didalam Perlembagaan Negara Persekutuan Tanah Melayu (sekarang Malaysia) ini, antara lainnya dalam Fasal 152, 153 dan lain-lain Fasal yang ada hubung kait dengan agama Islam dan Bangsa Melayu.
    Perjanjian penubuhan Persekutuan Tanah Melayu dan Perjanjian Kemerdekaan Tanah Melayu ini telah ditandatangani oleh semua Raja-Raja Melayu dengan Wakil Queen Elizabeth II, Raja Inggeri dari Great Britain. 

    Tidak ada Raja India dan Raja China terlibat dalam perjanjian ini kerana mereka yang dibawa oleh British dari India dan China adalah bertaraf BRITISH SUBJECT iaitu dibawah tanggongan British.

    Tujuan British membawa Orang India dan Orang China ke Tanah Melayu ini ialah untuk menjana ekonomi England dimana mereka dijadikan tenaga kerja dalam perladangan getah dan binaan landasan kereta api serta perlombong bijih. 

    Dari hal yang demikian, adalah diharapkan semuga Orang India dan China diminta janganlah membenci dan menghina kepada Parti UMNO/Barisan Nasional yang telah banyak berjasa lama semenjak sebelum Perang Dunia Pertama lagi. Jadilah masyarakat yang mengenang budi. Janganlah mendengar guruh dilangit, air ditempayan di curahkan. Kenangkanlah dengan apa yang telah terjadi di Kampung Buah Palah di Pulau Pinang
  • David Choo · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Self Employed (Business)
    KAU NI MASIH HANTU UMNO LAGI SI PENYAMUN NEGARA ITU.... KAU 2 X 5 SENGAN UMNO..
  • Md Nor Alui · Pengulas Tertinggi
    Kamu lah jenis orang yang tidak mengenang budi. Kalau tidak kerana perjuangan UMNO, sampai hari ini kamu masih bukan warganegara Malaysia.

Tiada ulasan: