Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

21.3.13

Punyalah Terdesak Nak Memalukan PM

Bank Dunia

    March 21, 2013

0
 
9
 
0
 

Data dikeluarkan Bank Dunia ialah;
Pendapatan Negara Kasar (PNK) per kapita meningkat 49 peratus antara 2009 hingga 2012.
PNK per kapita menunjukkan pertambahan siknifikan antara AS6,670 kepada AS$9,970 dalam tempoh tiga tahun.

Data-data ini menyebabkan pembangkang tak senang duduk. Sudah tentu perlu ada usaha dilakukan untuk mengerakkan semua jentera yang ada bagi memburukan tahap kejayaan yang dicapai PM.

Salah satu ejen terkuat mereka pastinya portal berita Malaysiakini. Ini adalah ejen penyebar dakyah pembangkang yang paling hipokrit kat dunia…bukan Malaysia sahaja.
Malaysiakini punyalah hendak cari jalan untuk menjatuhkan kejayaan Program Transformasi Kerajaan yang terbukti berjaya seperti yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.

Sanggup data Bank Dunia itu cuba dinafikan dengan data dan pandangan sebuah NGO bernama Hal Ehwal Demokrasi dan Ekonomi (Ideas)…

Who the hell is Ideas? Tak pernah dengar pun sebelum ini.

Tengok muka Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), nama dia Wan Saiful Wan Jan… ini rupa CEO yang mampu melawan data yang dikeluarkan Bank Dunia ke?
Macam ada masalah obesiti aje sekali tengok CEO ni…
obesiti
Demi lah untuk menjatuhkan imej Perdana Menteri, Malaysiakini yang diketuai seorang macha dan Ah Beng dari keturunan yang dapat IC ekspres masa negara Merdeka 1957 dulu, sanggup pergi cari entah mana-mana punya NGO untuk membantah butiran Bank Dunia.

Apa pun hujah ‘the great Ideas’ bagi…adakah ia mampu menandingi data yang dikeluarkan oleh Bank Dunia?

Tergamak mamat muka obesiti ni hendak menafikan mode pengiraan data Bank Dunia yang dijadian rujukan bank pusat 196 negara di dunia?

Punyalah penuh dendam dan hasad dengki serta kebodohan tahap khinzir editor-editor Malaysiakini yang cuba berlagak kononnya mereka bersikap adil dalam melaporkan berita.
Kalau betul-betul jujur dalam reporting…salah ke beri pujian atas kejayaan Najib berbanding mencari CEO yang ada masalah obesiti untuk menafikan laporan BANK DUNIA?

Tiada ulasan: