Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

22.3.13

Global Witness siar video baru sangkal peguam Sibu


10:42PM Mac 22 2013  
VIDEO | 2.50 min

Global Witness, NGO antarabangsa yang menyiarkan video yang didakwa menjadi bukti penyalahgunaan lesen pembalakan oleh keluarga Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud, hari ini menyiarkan satu lagi video untuk menyangkal dakwaan seorang peguam yang terbabit dalam video awal.

NONEPeguam Sibu, Huang Lung Ong memberitahu The Malay Mail pada hari Rabu bahawa beliau telah diperangkap oleh penyiasat yang dihantar oleh Global Witness yang menyamar sebagai pelabur asing, dengan mendakwa bahawa perbualan mereka semata-mata cakap "kedai kopi".

"Saya telah diperangkap. Saya ditanya mengenai perkara berkaitan undang-undang tanah... Mengapa saya perlu cakap tentang ketua menteri?" katanya.

Huang - rakan kongsi firma undang-undang Huang & Co - dipetik sebagai berkata beliau mungkin ada mengucapkan beberapa perkataan kerana tertekan dengan penyiasat itu yang bertanya banyak soalan kepadanya.

Bagaimanapun, video terbaru selama tiga minit itu, menunjukkan Huang dilihat memperkenalkan Billion Venture Sdn Bhd, syarikat milik hartawan balak Sarawak, Hii Yii Peng, kepada penyiasat itu di sebuah cafetaria.

Tiada ulasan: