Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

25.2.10

Telan pisau cukur bukan didera


SIVA (kanan) dan Narander pada sidang akhbar di Penjara Sungai Buloh berhubung isu Raja Azman yang didakwa menjadi mangsa dera secara mental dan fizikal.


SUNGAI BULOH - Dakwaan pengendali portal Malaysia Today, Raja Petra Raja Kamaruddin yang mengatakan anaknya menelan pisau cukur kerana tidak tahan didera secara mental dan fizikal semasa dalam tahanan ternyata tidak benar.

Sebaliknya, anak kedua Raja Petra, Raja Azman, 34, membuat pengakuan tidak mengalami sebarang penderaan sebagaimana yang didakwa oleh bapanya dan hebahan beberapa portal berita lain.

Pengakuan itu dibuat Raja Azman kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) yang mengadakan lawatan dua jam ke Penjara Sungai Buloh semalam bagi menyiasat dakwaan tersebut.

Pesuruhjaya Suhakam, Datuk N. Siva Subramaniam berkata, berdasarkan pertemuan tertutup pihaknya dengan Raja Azman, dia mengaku menelan pisau cukur kerana tidak puas hati diletakkan secara berasingan daripada tahanan lain.

RangBul@an:

Cuba fikirkan apa bedanya dua keadaan yang RangBul@an tandakan.

Tidak puas hati dengan didera secara mental dan fizikal; orang tak hati kerana apa? Tidakkah terdera mental & fizikal juga punca tidak puas hati.

Tiada ulasan: