Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

31.3.08

Ustaz Akhil Hayy - Ke mana arahmu?

Posted on Monday, March 31 @ 23:32:53 MYT by SongkokPutih Oleh gman68

" Seringkali juga saya tertanya-tanya dimana kah Ustaz Akil Hayy semasa kempen pilihanraya tempohari.apakah Ustaz telah menjauhkan diri dari terlibat secara langsung dengan jemaah PAS?Atau apakah beliau sudah tidak terlibat dengan Jemaah PAS lagi?? Waktu penamaan calon dalam PRU tempohari saya berharap ada nama calon PAS yang bernama Akil Hayy,tetapi tiada.

Saya begitu berharap Ustaz Akil Hayy dicalonkan dalam pilihanraya tempohari.Namun beliau tiada dalam senarai nama tersebut.Belum ditakdirkan lagi untuk jadi YB kot Ustaz... Sewakti berkempen juga tiada suara-suara yang merdu itu menghiasi kempen pilihanraya tempohari.

Saya tertanya-tanya juga kemana Ustaz pergi?Apakah Ustaz sudah tiada komitmen dengan jemaah PAS lagi?atau adakah Ustaz merajuk atau sebab-sebab lain. Namun kita sedia maklum akhir-akhir ini Ustaz Akil begitu "laris" di Stesyen TV khususnya Astro.

Begitu juga di TV3.Alhamdulillah...terubat juga rindu nak dengar suara dan celoteh Ustaz Akil yang kadang-kadang mencuit hati kita.Tahniah saya ucapkan...bertambah-tambah lagi rezeki Ustaz dan keluarga.

Mungkin beliau juga sibuk dengan promosi album beliau.Tahniah sekali lagi... Bagi saya langkah yang Ustaz Akil ambil itu mungkin satu pendekatan baru yang cuba dibawakan oleh beliau, mendekati remaja agar cintakan Islam.Bagi saya itu satu pendekatan yang sangat baik dan wajar diteruskan.

Cumanya bila Ustaz Akil muncul dipelbagai program TV ianya tidak serupa bila dia berada di pentas PAS.Mungkin bila diTV beliau terikat dengan berbagai peraturan dan kontrak.Bila dipentas PAS beliau bebas untuk menyatakan apa sahaja yang di fikir baik.bebas tanpa terikat dengan kontrak dan peraturan. Ramai yang tertanya-tanya adakah Ustaz Akil Hayy sekarang sudah beralih arah?Minta maaf Ustaz...saya hanya menyuarakan pandangan-pandangan yang saya dengar sahaja.

Kita semua berharap beliau tidak begitu.Mungkin sekarang beliau sibuk dalam mengendalikan berbagai program di ASTRO OASIS...satu-satunya saluran yang memaparkan program berbentuk keagamaan untuk kita semua.

Jika dulu kita selalu saja dapat mendengar Ustaz menyampaikan ceramah dan kuliah di mana-mana tempat.Di Selangor juga tidak kurang hebatnya dengan ceramah-ceramah beliau,namaun kini tiada lagi.Kami rindu pada ceramah-ceramah Ustaz Akil.

Walau apa pun kami berharap agar pendirian Ustaz tak akan berubah dan tetap jitu bersama perjuangan PAS yang kita dokong bersama. Pernah juga Ustaz berkata, mungkin cara perjuangan itu telah berbeza sekarang,tetapi perjuangan itu tetap menuju matlamat yang sama.

Syabas Ustaz...teruskan perjuanganmu dan tekadkan nawaitu agar tidak mudah terpedaya dengan segala macam godaan dan pujukan mereka-mereka yang berkepentingan. Kami sebagai golongan muda akan sentiasa menyokongmu.TAKBIRRR!!!! "