Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

26.3.08

Sebab sebenar kenapa DYMM tak suka kat Deris

Sebab sebenar kenapa DYMM tak suka kat Deris
Posted on Thursday, March 27 @ 12:50:34 MYT by greenboc Oleh triple_j


"Kita selama ini telah ditipu hidup-hidup oleh PakLah dan Idris Jusoh. Idris dikatakan telah mendapat sokongan hampir kesemua rakyat Terengganu melalui 22 ADUN mereka. Sebab yang sama juga diwar-warkan oleh pak Lah kenapa beliau memilih Idris Jusoh sebagai MB Terengganu kedua. benarkah begitu? Ternyatalah ini semua adalah pembohongan besar kedua-kedua manusia yang berkepentingan ini. Kekayaan Terengganu dalam bentuk petroleum dan royaltinya masih belum puas dihirup dan diagih-agihkan bersama-sama kroni seperti Patrick Badawi. Walaupun pendapatan terengganu adalah kedua terbesar selepas Selangor yang berhampiran dengan ibukota KL, jumlah rakyat termiskin Terengganu adalah kedua terbesar selepas Sabah.


Selain itu, 22 ADUN tersebut telah dipanggil ke kediaman rasmi Idris Jusoh dan sesampainya di sana, mereka yang kebanyakannya muka-muka baru 'dipaksa menyatakan dengan sebulat suara' oleh idris Jusoh, Rosol Wahid dan lain-lain yang mereka menyokong kepimpinan Idris Jusoh menjadi MB penggal kedua. Padahal, sekurang-kurangnya 12 ADUN secara senyap-senyap menyatakan sokongan kepada MB baru mereka. Nah, Saudara Mat Said sudah menjadi MB.

Mereka-mereka sebelum ini menguugut akan meletakkan jawatan dan memaksa pilihanraya Terengganu semula jika Idris tidak jadi MB. Beranikah mereka melakukan perkara itu sekarang? Samaada menjadi orang yang munafik dan menipu, ataupun mengambil risiko hilang kuasa jika Barisan Rakyat menang di terengganu, yang ada peluang cerah kerena rakyat Terengganu sudah mula benci penyokong BN yang menderhakai sultan kesayangan mereka. Ini adalah satu lagi bukti rakyat terengganu menolak kepimpinan Idris Jusoh. Sila klik di atas imej untuk paparan yang lebih jelas.

Tiada ulasan: