Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

24.3.08

DRIS SAMSENG: Ayahnya JUSOH, bekas Orang Kena Buang Daerah!

DRIS SAMSENG: Ayahnya JUSOH, bekas Orang Kena Buang Daerah!
Posted on Tuesday, March 25 @ 11:21:59 MYT by greenboc
Artikel Oleh yb_pmn

"a
Apabila Idris Jusoh dan konco-konconya berlagak Samseng dengan membelakangkan rasa hormat pada Sultan dan istana, maka ramai sekali golongan rakyat cuba membongkar kisah hidupnya.

Dan memang Idris ini adalah darpada keturunan samseng yang tidak sedar diri (lihat saja air mukanya), sebiji macam ketua Kongsi Gelap (macamana boleh jadi MB?). Apa yang paling mengemparkan adalah AYAHnya JUSOH itu sendiri merupakan salah seorang PESALAH (PCO), iaitu Orang yang dikenakan tahanan Buang Daerah oleh pihak polis.

Jusoh dibuang daerah ke Hulu Terengganu, lokasi di Pekan Kuala Berang pada tahun 1960-an dahulu di atas sabit kesalahan jenayah.

Beliau pada masa itu dikesan tinggal di rumah Pok Su, yang terletak di Kampung Rahmat Kuala Berang. Sumber ini boleh diperolehi dengan tepat melalui orang tua atau penduduk asal Kuala Berang yang masih hidup sezaman dengan Ayah Si Deris itu.

Maklumat ini juga diterima melalui seorang vateran yang sudah 'retired' drp kakitangan awam dan amat mual dengan sikap Idris Jusoh.

Oleh itu, apabila kita tahu asal usul Idris ini, maka tidak hairanlah beliau menderhaka kepada Sultan. Dan kalau beliau juga berdegil serta mahu tunjuk keras kepala lagi, tak mustahil Sultan Terengganu akan mengambil langkah yang sama dengan ayahnya, iaitu dibuang NEGERI.

Malang sungguh nasib rakyat Terengganu mendapat Idris Jusoh, tapi nasib baiklah hanya sepenggal sahaja. Cukuplah Deris...bagilah kat org lain pulok nak bolot kekayaan.

Bye..bye deris!
"

Tiada ulasan: