Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

26.2.14

Peluit Ralit‎ BR1M 3.0

Selepas 20 hari (Rayuan BR1M) pasti akan ambil masa lagi... ketika itu pasti hati semua yang layak menerima BR1M lebih-lebih lagi kecewanya... saya teringat isu komputer riba 1Malaysia pun sama... rakan saya jauh lebih banyak pendapatannya mudah saja dapat komputer ni (biasalah ada kabel)... yang saya merayu sana merayu sini untuk anak-anak saya dapat ketik komputer ini...sampai habis peringkat pemberian... anak-anak gunalah komputer dugong orang dah lupuskan yang saya pakai ini. (ish yang terima komputer ni dengarnya ada yang jual dan ada rosak cam tu saja... tak dimanfaatkan)

Alhamdulillah... Allah murahkan rezeki keluarga kami... abang-abangnya cari rezeki sendiri... sambil belajar buat part time kerja Giant... KFC mana yang terima... kami bergabung duit dapatlah laptop sendiri.

VVIP yang terniat nak kasi BR1M ini..tak pernah rasa hidup macam kita; yang kita lihat hidup mereka MEWAH belaka. Kalangan mereka yang uruskan BR1M ini saya pasti gelak gumbira melihat penerima BR1M bagaikan dipaksa mengemis akan hak mereka.... silap-silap mereka kutuk kita... "Nak diberi salah tak boleh lambat sikit... tak diberi melalak!"... iyerlah dah e-mel tak dilayan... telefon pun tak angkat... LHDN tu macamlah sebelah rumah kita.

  • Anda dan 5 yang lain menyukai ini.
  • Peluit Ralit Mereka sekitar Kajang & Cheras tak payahlah ke LHDN ceriteranya pasti sama... cubalah telefon talian ini jika mahu tahu status anda... BR1M Cawangan Cheras Tel: 03 9207 4200 ext: 35305 @ 35298.

  • Peluit Ralit Saya & abg yang telefon tapi tak berjawab tadi patah balik & pergi ke kaunter satu lagi... okey pun status yang kami inginkan... dapat pengesahan memang semuanya dalam proses... tapi agihannya dah dilanjutkan lagi sampai 17 Mac 2014; Setelah 17 Mac baru ada berita bagaimana nak buat rayuan.

  • Peluit Ralit Encik boleh telefon nombor ini (dah saya simpan) untuk bertanyakan status BR1M encik... maka baliklah beberapa orang yang selorong dengan saya... hanya berbekalkan sekeping kertas; saya perhatikan seorang pangkat sebaya saya terus telefon nombor yang diberikan di muka pintu utama LHDN (dalam pejabat namanya tak sopan)... tak ada orang jawab pun... saya perasan ada sorang anak muda lelaki pangkat adik mungkin bujang... kami bersapa ketika berbaris... dia bilang talian okey sebelah tu... memang ada 3 kaunter untuk bertanya masalah BRIM ini.

  • Peluit Ralit BR1M Cawangan Cheras Tel: 03 9207 4200 ext: 35305 @ 35298

  • Peluit Ralit dia kasi kertas kecil yang memang dah tersedia dalam kotak depan meja.... ini yang tertulis di kertas tersebut...

  • Peluit Ralit Tak ramai yang berbaris; ada sekitar 10 orang sahaja bermasalah BR1M 3.0 ini.... bolehlah saya semak status BR1M... awalnya kata kerani lelaki talian BR1M sibuk tak boleh nak akses...

  • Peluit Ralit Kebetulan anak saya dapat kerja part time di Giant sementara tunggu keputusan SPMnya... maka terpaksa hantar dia buat akaun KWSP dah itu arahan majikannya... LHDN Kajang tu sebelahan saja... secara tak sengaja tergerak hati saya nak ninjau kut tak sesak...

  • Peluit Ralit Cer cuba buat satu sistem yang tak buat rakyat meraban... tak semua niat yang baik menghalalkan cara... jika ianya melukakan hati rakyat takut nanti natijahnya memakan diri... janji-janji-juga tapi belajarlah berjanji setakat termampu.... jangan lebih-lebih.

  • Ijan Adie Qaseh Amni Penipu dah tak ada duit .. tunggu mana duit dia loan tu, tu kasi alasan bagai-bagai sementara duit dapat..

  • Khairul Anuar Ariffin najib janji kangkung jer



Tiada ulasan: