Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

20.2.09

Jins Shamsuddin Antara Calon Parlimen Bukit Gantang

Dilulus terbit pada Friday, February 20 @ 18:00:42 MYT oleh TokPenghulu


Oleh addin77

"
Berita terkini yang kami terima hari ini ialah perihal Hero filem, Bukit Kepong, Jins Shamsuddin yang dikatakan antara nama yang disebut-sebut termasuk dalam senarai cadangan calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Bukit Gantang, Perak, pada 7 April depan.

Jins atau nama penuhnya Tan Sri Mohamed Jins Shamsuddin, 74, yang juga seorang senator, menjadi sebutan sebagai calon berikutan beliau adalah anak jati Taiping, selain pernah terbabit dengan Biro Ekonomi Umno Bahagian Bukit Gantang.



Menurut Jins beliau sedia memikul tanggungjawab itu seterusnya sebagai Ahli Parlimen kawasan berkenaan jika menang. “Bagaimanapun, jika kepemimpinan BN berpendapat ada calon lain yang lebih layak daripada saya, pilihlah calon itu,” katanya. Beliau berkata, apa yang penting ialah memastikan BN diterima penduduk dan memastikan parti itu menang pada pilihan raya kecil itu.

Jins juga berkata, sebagai anak jati kawasan berkenaan dan menganggotai Umno sejak 1959, beliau juga kerap berhubungan dengan Umno bahagian berkenaan. Jins memasuki Sekolah Kebangsaan Melayu Changkat Jering sebelum meneruskan pengajian menengah di Sekolah King Edward VII di Taiping. Ahad lalu, Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak, yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak, dilaporkan berkata, BN memutuskan meletakkan anak jati kawasan Bukit Gantang sebagai calon kali ini.

Nampaknya UMNO dan BN Perak kini kemaruk benar untuk menang dan terpaksa meletakkan artis terbabit sebagai calon kali ini. Jika benar Jins terpilih, memang tidak syak lagi beliau bukanlah hero filem "Bukit Kepong" yang selama ini kita puja-puja sangat. Ini kerana beliau kini adalah pengkhianat dan sudah menjadi "tali barut" kepada "dasar penjajah" yang memerintah negara ini.

Sia-sia kita menjadi peminat beliau selama ini, bila akhirnya beliau sanggup bersekongkol dengan puak-puak UMNO dan BN yang jelas telah merosakkan agama, bangsa dan negara Malaysia yang tercinta ini. Justeru itu buat para pengundi di Parlimen Bukit Gantang, maka bersedialah untuk "mengepung" dan "menghumbankan" Hero Filem Bukit Kepong ini di sana. Biar beliau tahu hero filem Bukit Kepong tidak setanding dan sehebat Panglima Bukit Gantang.

Jins harus berfikir sebelum melakukan tindakan, Umurnya juga sudah 74 dan bila-bila sahaja akan meninggalkan kita. Janganlah menderhaka kepada rakyat dengan beriya-iya benar untuk menajdi calon BN di Bukit Gantang. Kelak nanti anda akan disumpah menjadi "batu" macam filem "Si Tanggang" dulu. Apapun hanya rakyat Bukit Gantang yang layak menentukan siapakah pemimpin yang wajar membela mereka. Jins Shamsuddin hanya menjadi hero dan pembela di dalam filem sahaja, tetapi bukan di luar filem. Fikir-fikirkanlah !!.


http://addin77.blogspot.com/
"

2 ulasan:

Kimizo berkata...

sesuai ke dia jadi wakil rakyat

Tanpa Nama berkata...

Jika faktor ketokohan macam okey saja... Faktor sokongan belum tentu... Faktor usia rasanya dah terlewat.