Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

17.2.09

Gadis cuba dilacur tiba di tanah air

SEPANG 17 Feb. - "Saya lebih rela tinggal di balai polis atau Jabatan Kebajikan Masyarakat daripada duduk bersama ayah lagi," begitulah luahan kecewa Iswatul Hasanah Musbahuddin, gadis Malaysia yang cuba dilacur oleh bapanya sendiri yang akhirnya berjaya diselamatkan.

Gadis berusia 17 tahun itu yang dilarikan ke Modung, Jawa Timur sejak 13 Januari lalu tiba di Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) di sini pukul 6.25 petang ini.

Dengan perasaan sedih, Iswatul memberitahu, dia tidak menyangka bapanya tergamak meninggalkannya kepada dua lelaki untuk dijadikan pelacur di kepulauan itu.

Lebih sebulan dia dibawa memasuki Indonesia secara haram, Iswatul terpaksa melalui pelbagai pengalaman pahit termasuk dikurung dalam dua buah rumah selama sembilan hari, serta melarikan diri sejauh tiga jam perjalanan.

"Tanpa diberitahu sebarang tujuan pergi ke sana, saya hanya mengikut ayah. Semasa dalam jagaan dua lelaki di sana, saya diberikan minuman berupa air mineral busuk, air mawar serta air yang diambil dari kubur lama yang saya percaya telah dijampi.

"Saya bertekad melarikan diri semasa kedua-dua lelaki itu sedang tidur - meredah kubur dan hutan selama tiga jam untuk tiba di balai polis terdekat," katanya.

Iswatul dibawa pulang hasil usaha Sekretariat Pembelaan Masyarakat Pemuda UMNO yang diketuai pengerusinya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim.

Sementara itu, Abdul Azeez ketika ditemui berkata, beliau sangsi dengan tujuan sebenar bapa Iswatul menghantar anaknya ke sana.

"Dalam satu laporan akhbar tempatan, dia mengatakan mahu menghantarnya ke rumah nenek untuk belajar di sekolah pondok.

"Tetapi gadis itu tidak pernah kenal siapa neneknya malah bapanya sendiri membuat pasport palsu Indonesia dan melarikan diri semasa pihak Imigresen mendapati pasport itu tidak sah," jelasnya.


Utusan Malaysia

Tiada ulasan: