Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

30.6.08

Berlindung di Kedutaan : Langkah Anwar bijak



Dilulus terbit pada Monday, June 30 @ 15:08:18 MYT oleh reformis

Oleh alhusseyn

"
Tuduhan liwat keatas Datuk Seri Anwar Ibrahim berulang sekali lagi.Tapi kali ini, konspirator terlibat terpaksa berhadapan dengan rakyat yang lebih bermaklumat berbanding sewaktu pertuduhan pertama dalam tahun 1998 dahulu.

Rakyat mendapat maklumat yang terkini dari laman-laman blog dan tidak bergantung harap kepada mass media perdana.Berita-berita di media perdana agak ketinggalan berbanding dengan berita yang dipaparkan oleh laman-laman web kini.


Maklumat latar belakang sipengadu dan juga gambarnya berlegar dialam siber dan rakyat dapat mengenali siapa sebenarnya sipengadu tersebut.

Ada kalangan yang menamakannya sebagai ’musang berbulu ayam’ dan ramai juga yang menamakannya sebagai ’si Celaka’.Begitulah yang sedang dialami oleh sipengadu tersebut yang sebelum ini di panggil Saiful Bukhari.


Perkembangan terkini dapat rakyat ikuti dan rakyat turut bersimpati kepada Anwar dan marah diatas cubaan kali kedua isu atas yang sama.

Rakyat tidak akan percaya lagi mainan konspirasi ini kerana kerajaan yang ada sekarang ini sudah tidak di hormati lagi oleh kebanyakan rakyat yang telah menafikan kedududan 2/3 BN di Parlimen sewaktu PRU ke-12 lalu.

Himpunan Protest rakyat pada 6 Julai nanti akan diambil kesempatan oleh rakyat untuk menunjukan solidariti rakyat berhubung isu yang cuba mahu menangkap semula Anwar.

Kerajaan BN sekarang sedang berhadapan dengan rakyatnya sendiri dalam isu tersebut dan langkah ini akan mempercepatkan proses kejatuhan Kerajaan BN tidak lama lagi kerana Kerajaan yang ada kini tidak mampu untuk berdepan dengan satu lagi krisis besar yang ditajanya, sedangkan krisis dalamannya juga semakin parah.

Langkah Anwar mencari perlindungan di Kedutaan Turki menunjukan kepada kita bahawa pihak PDRM sudah tidak boleh dipercayai lagi walaupun ada janji untuk jika Anwar membuat aduan resmi.

Tindakan Anwar amat wajar kerana beliau mempunyai pengalaman pahit sewaktu KPN Rahim Nor dulu dimana PDRM gagal memberi perlindungan yang sewajarnya kepada Anwar apabila KPN Rahim sendiri mencederakan Anwar dan hampir membunuhnya dalam tahanan polis ketika itu.

Sebelum timbul isu tuduhan liwat ini, Anwar ada telah kenyataan bahawa beliau mempunyai dokumen berupa bukti terkini berhubung pembabitan KPN Musa Hasan dan Peguam Negara Ghani Patail dalam kes beliau pada 1998 dahulu.

Kes terbaru melibatkan seorang anggota polis yang memaksa seorang remaja perempuan 17 tahun melakukan seks oral serta merogolnya di sebuah bilik di balai polis Putra Heights, Subang Jaya menambahkan lagi hilang kepercayaan masyarakat kepada PDRM.

Sebelum ini RPK yang membuat akuan bersumpah yang mensabitkan Datin Seri Rosmah, isteri Timbalan Perdana Menteri Malaysia, terlibat dengan isu pembunuhan gadis Monggolia, ketika ditanya kenapa beliau tidak membuat laporan polis telah berkata bahawa dia sudah hilang kepercayaan kepada PDRM.

Sehingga kini, PDRM bersikap umpama kura-kura terhadap siasatan akuan bersumpah RPK tetapi sebaliknya umpama harimau lapar dalam isu liwat Anwar Ibrahim.

TranungKite

Tiada ulasan: