Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

23.10.13

UMNO

Dasar umno ialah kebangsaan dengan bertunjangkan sekular, menurut perlembagaan umno semua prinsip yang terkandung dalam perlembagaan persekutuan adalah pegangan politik umno. Perlembagaan Persekutuan perkara 3 fasal (1) dan jadual 9 senarai 2 yang dipertahankan umno hanya terhad kepada tiga bidang sahaja iaitu undang2 keluarga, warisan dan beberapa kesalahan takzir, yang jelas Islam yang diperjuangkan oleh umno tidak meliputi undang2 Islam seperti ekonomi,jenayah, kehakiman dan lain2 lagi.

Perkara 4 fasal (1) menyatakan perlembagaan Malaysia adalah undang2 tertinggi persekutuan dan apa2 undang2 yang diluluskan selepas Hari Merdeka yang berlawanan dengan perlembagaan adalah terbatal, umno membiarkan dasar sekularnya melalui perkara 128 fasal (1) yang meletakkan mahkamah syariah di bawah bidangkuasa mahkamah Agung yang menjadi institusi kehakiman tertinggi bagi memastikan segala enakmen Majlis Agama Islam negeri2 dibuat sebagai memenuhi maksud perlembagaan sekular itu.

KENYATAAN PEMIMPIN UMNO

1.Negara akan huru-hara jika undang2 Islam
dilaksanakan. (Najib Tun Razak 20.4.1993).
2.Hukum rejam kepada penzina adalah primitif.
(Dr.Mahathir 3.3.1994).
3.Kerajaan tidak akan melaksanakan undang2 hudud
di negara ini. (Najib Tun Razak 24.9.2011).
4.Dalam masyarakat majmuk tiada orang boleh
mendakwa agamanya adalah agama terbaik
dengan mengenepikan agama2 lain,.....
(Rais Yatim di Hotel Equatorial,Bangi 2010).

Banyak lagi kenyataan pemimpin umno yang hina hukum Allah dan Sunnah Nabi s.a.w., untuk kali ini cukup sekadar itu.

DOA BURUK

Nabi doakan seorang lelaki (sahabat) supaya tidak boleh mengangkat tangan kanannya untuk makan, Nabi doakan demikian hanya kerana lelaki itu tidak mematuhi perintah Nabi supaya makan dengan tangan kanan. (Sahih Muslim hadis No:5387).

Ibnu Hajar dalam Fathul Bari mengatakan hadis ini menunjukkan keharusan mendoakan keburukan ke atas orang yang melanggar hukum syarak. (Fathul Bari- Ibnu Hajar, Ibnu Hajar juga bahaskan hadis No.4957 sahih Bukhari yang membawa maksud sama).

Dari Khuffaf bin Ima’ Al-Ghiffari Rasullah s.a.w. berdoa dalam suatu solat “Ya Allah laknatilah Bani Lahyan, Bani Ri’la, Bani Dzakawan serta Bani Ushayyah, kerana mereka telah berbuat durhaka kepada Allah dan RasulNya.......” (Sahih Muslim-Bab Doa).

Dari Abu Hurairah Rasullah s.a.w. bersabda “Ya Allah, setiap hamba mukmin yang aku caci-maki, maka jadikanlah hal itu sebagai suatu pendekatan yang boleh mendekatkan kepada Mu pada hari kiamat nanti” (Sahih Muslim-Bab Doa).

Nabi s.a.w. marahkan seorang lelaki (sahabat) dengan ungkapan “.......celaka engkau.....” (Bukhari, Muslim, An-Nasa`i dan Abu Daud manakala Said Sabiq membahaskannya dalam Fiqh Sunnah jil.5/215).

Nabi s.a.w. marahkan Bani Quraizah dengan sabdanya “hai kawanan KERA! bagaimana sekarang? sudahkah turun kepada kamu kutukan Allah dan sudahkah kamu derita kerana murkaNya” (Tafsir Al-Azhar Juz 21/290, Fiqh Sirah jil.2/572 – Syeikh Muhammad Al-Ghazali).

Umno/BN memerintah negara 56 tahun dengan menolak Islam dan undang2 Islam, hina hukum Allah dan sunnah Nabi s.a.w., maka sudah sewajarnya umno/BN didoakan supaya diturunkan laknat oleh Allah, supaya dimusnahkan oleh Allah sebagaimana Allah musnahkan firaun, namrud, qarun, abu lahab dan yang sewaktu dengan mereka.

Umno/Barisan Nasional adalah kerajaan `thoghut’ yang berdasarkan sistem syaitan, maka haram bagi Umat Islam di negara ini untuk menyokong Barisan Nasional, oleh itu marilah semua Umat Islam kita tumbangkan Barisan Nasional yang laknat dalam PRUi, banyak sungguh kezaliman, kejahatan yang Barisan Nasional lakukan selama 56 tahun memerintah negara ini. Dan teruslah berdoa supaya Allah Laknat umno/ Barisan Nasional dan Allah musnahkan umno/Barisan Nasional dalam PRU ke-14.

Tiada ulasan: