Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

23.10.13

Mat Sabu

 

Mat Sabu masuk PAS bersama Haji Hadi,Ustaz Fadzil Noor atas arahan daripada DS Anwar Ibrahim pada tahun 1978m waktu itu depe semua adalah ahli ABIM dan Haji Hadi adalah Naqib usrah ABIM, depe diarahkan masuk PAS untuk membantu PAS di Kelantan yang tumbang pada 1978. Mat Sabu dua kali masuk ISA, Mat Sabu masuk PAS waktu PAS kalah.  
 
Siapa ulamak yang masuk PAS lebih awal daripada Mat Sabu, siapa ulamak yang pernah masuk ISA dua kali, siapa ulamak yang selalu turun demontrasi dengan duduk di saf hadapan?, 
 
Siapa ulamak yang rakyat negara ini kenal khususnya dari kalangan bukan melayu selain daripada Tuan Guru Nik Aziz, Mat Sabu adalah pemimpin PAS yang dikenali oleh bukan melayu dan setiap kali ceramah akan dihadiri oleh berbilang bangsa dan peringkat umur. 
 
Ikut sunnah pun Nabi s.a.w. memberi keutamaan kepada sahabat yang masuk Islam lebih awal (muhajirin), ketika Nabi duduk dalam majlis orang2 Ansar, tiba2 datang orang muhajirin maka Nabi suruh orang Ansar ketepi dan beri laluan kepada Muhajirin. Justeru itu Mat Sabu wajib dikekalkan sebagai Timbalan Presiden PAS.

Tiada ulasan: