Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

23.10.13

CHIN PENG

CHIN PENG
Dasar komunis (PKM) adalah bercanggah dengan Islam, umat Islam yang menyokong dasar komunis maka terkeluarlah dia daripada akidah Islam, tetapi Wahdatul Fikr kali ini sekadar membawa pembaca untuk berlaku adil kepada PKM kerana Islam mengajar penganutnya supaya berlaku adil walau pun kepada musuh.

PKM ditubuhkan pada 30.4.1930 yang bertujuan untuk menentang kolonialisme, bermakna PKM ditubuhkan untuk menentang penjajah di Tanah Melayu, sejak awal penubuhannya sudah jelas bahawa PKM hendak tumbangkan penjajah, ada pun umno yang ditubuhkan pada 1946 bertujuan untuk mengukuhkan kedudukan penjajah British di Tanah Melayu bahkan pemimpin umno waktu itu adalah pegawai kerajaan British termasuklah Datuk Onn dan Tunku Abdul Rahman.

Gagalnya rundingan Baling pada 1955 adalah kerana Tunku yang waktu itu hanya sekadar kuli batak penjajah British memberikan dua pilihan sahaja kepada PKM iaitu serah diri atau dimusnahkan, padahal PKM telah memberikan tawaran untuk meninggalkan perjuangan bersenjata dan sebaliknya ingin menyertai sistem demokrasi, sebab itu bila seorang wartawan Said Zahari bertanya kepada Tunku, tidakkah Tunku kecewa dengan kegagalan sidang damai itu? Tunku menjawab dalam bahasa inggeris “No, I am not. I never wanted it to be a success” jawab Tunku dengan tersenyum lebar, tetapi jawapan Tunku ini terpaksa dipadamkan atas arahan daripada pegawai penerangan umno pada ketika itu Syed Jaafar Albar.

Jelas disini gagalnya rundingan Baling adalah kerana memang itu kehendak Tunku dari awal lagi, yang jadi mangsa ialah askar melayu yang terpaksa berhadapan dengan PKM dalam hutan walau pun selepas negara merdeka, oleh itu kepada tentera yang cedera, ahli keluarga dan waris tentera yang mati ketika bertempur dengan PKM yang bertanggungjawab ialah Tunku dan umno, maka bekas tentera yang cedera yang masih hidup dan waris pergilah kepada umno untuk menuntut diatas kematian ahli keluarga mereka yang berdepan dengan PKM bukan menuntut daripada bekas PKM, kepada persatuan bekas tentera pergilah buat demontrasi di hadapan kediaman pemimpin2 umno, bukan berdemo halang membawa masuk abu Chin Peng, ini kerja orang bangang dan gila babi.

Selepas merdeka PKM kemukakan lagi hasrat untuk menamatkan perjuangan bersenjata secara menasabah akan tetapi hasrat itu dibalas oleh Tunku dengan kempen kepung dan basmi, dengan itu perang pembebasan nasional anti British bertukar jadi perang revolusioner dalam negeri yang berlarutan selama 42 tahun, siapa yang bersalah? Yang bersalah ialah Tunku dan umno.

1948 penjajah British melantik Henry L.G. Gurney yang tangannya berlumuran dengan darah umat Islam Palestin sebagai Pesuruhjaya Tinggi di Tanah Melayu, Henry Gurney dan ratusan polis British yang dibawa ke Tanah Melayu telah membunuh ribuan umat Islam di Palestin, tetapi umno meletakkan Henry Gurney ini sebagai wira negara, bahkan Kapten Hussain Onn yang bertugas di Timur Tengah waktu itu juga bersubahat dalam memecah belahkan negara2 arab atas arahan British.

Umat Islam di negara ini sewajarnya berterima kasih kepada Chin Peng kerana berjaya menembak mati Henry Gurney yang telah membunuh ribuan umat Islam di Palestin.

Mengapa Chin Peng tidak dibenarkan kembali ke negara ini bahkan Chin Peng nak datang sebagai pelancung pun tidak dibenarkan dan abu dia pun tak dibenarkan juga, sedangkan Rashid Maiden pergi menunaikan haji melalui negara ini, Musa Ahmad dan Shamsiah Fakeh dibenarkan kembali ke negara ini, arwah Tun Ghafar Baba pernah memujuk Abdullah CD supaya balik ke Malaysia dan Raja Azlan pernah meraikan Abdullah CD, mengapa layanan yang sama tidak diberikan kepada Chin Peng? Jawapannya ialah kerana Chin Peng itu China dan yang lain itu melayu, inilah semangat perkauman yang telah menjadi darah daging umno laknatullah yang menjadi kewajiban Umat Islam di negara ini untuk tumbangkan umno/BN melalui sistem demokrasi yang ada.

Mejeroti pemimpin PKM ialah melayu antaranya Rashid Maiden, Abdullah CD, Musa Ahmad, Shamsiah Fakeh, Wahi Anuar, Kamarul Zaman (ditangkap pada 20.6.1948) dan ramai lagi, orang China adalah ahli biasa PKM kecuali Chin Peng.

Chin Peng wajar diberikan keadilan seperti yang dituntut oleh Islam, apa lagi mengenangkan perjuangannya menentang penjajah British dan membunuh Henry Gurney.

Sekian salam hormat daripada Wahdatul Fikr.

Tiada ulasan: