Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

21.4.08

UMNO ibarat anjing tersepit, babi dijadikan senjata.

Posted on Monday, April 21 @ 09:58:26 MYT by SongkokPutih Oleh Bukit_Panau
"Dengan Nama Allah Yang Maha Perkasa dan Maha Mengetahui Ya Allah, Selamatkanlah Malaysia daripada pemimpin yang kufur, munafik dan zalim kepada rakyatnya. Jadikanlah hari-hari mendatang lebih baik dari semalam dan hari ini. Letakkanlah agamamu yakni Islam tempat yang sepatutnya. Kami tidak mahu Islam Hadhari, Islam atas nama sahaja, akan tetapi isi kandungannya?

Kasihan sungguh kerajaan negeri Selangor di bawah PR, tidak sempat untuk bernafas, tidak ada peluang untuk mempertahankan diri, diserang di segenap sudut.

Diumpamakan, Baru sahaja mendiami rumah baru, sudah tentulah cat masih lagi berbau, perabotnya pula masih belum lengkap, pintu dan pagarnya belum ditambah dengan ciri keselamatan. Sudah tentulah sedang berkira-kira untuk merancang yang mana patut diperbaiki dan yang mana patut diubahsuai.

Bila babi menjadi senjata politik UMNO, maka jadilah negeri Selangor negeri Babi, seolah-olah kerajaan negeri akan menjadikan Selangor negeri maju dengan babi, mewujudkan koridor Babi sebanyak 100 juta untuk rakyat yang makan babi. UMNO dan sekutunya media akan merubah landskap Selangor dengan mewujudkan Babi Moden di negeri itu.

Itulah habuannya, kepada rakyat negeri Selangor, kerana menyokong dan mengundi PR pada PRU 12 baru-baru ini, sehingga tumbangnya UMNO dan BN di Selangor. Rupa-rupanya UMNO dan BN belum lagi serik, dalam sisa-sisa hayat yang sedikit Cuma, nafsunya semakin besar. Namun, mereka lupa dalam keadaan ghairah mengatur strategi untuk mengalih pandangan rakyat, kapal yang mereka naiki perlahan-lahan akan karam di lautan dalam yang tidak mungkin lagi dapat diselamatkan.

Malang sungguh negara kita, pemimpin negara mencanangkan Malaysia sebagai negara Islam tetapi sikap double standard begitu jelas dan nyata. Arak dan babi, adalah keduanya diharamkan oleh ALLAH SWT, tapi babi sahaja dijauhi, sementara Arak diproses, diiklan dan dijual secara meluas, sedangkan nas-nas pengharaman arak lebih banyak dan tegas daripada larangan memakan babi.

Kenapa jadi begini?

Kerana babi sudah menjadi mangsa UMNO dan BN. Persoalannya, kenapa dan mengapa Kerajaan persekutuan tidak mahu membantu kerajaan negeri, malah mendera sedemikian rupa.

Mereka tidak mahu mengenepikan perbezaan ideologi politik seketika untuk sama-sama berganding bahu membantu rakyat meningkatkan lagi taraf hidup dari segi agama, ekonomi, sosial dan sebagainya.

Apa yang mereka mahu?

Hanyalah mengajak PAS dan PKR bersama-sama dalam UMNO atas dasar kepentingan Melayu padahal untuk survival mereka sendiri apabila tersepit. Ila liqaq. "