Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

24.5.08

Pulau Batu Putih Kita Putih Mata!



Dilulus terbit pada Friday, May 23 @ 19:53:27 MYT oleh SongkokPutih Oleh peluit"
Inilah hasil kemerdekaan kita satu demi satu bumi kita dirampas. Dijajah secara senyap & terang. Bagaikan kita kini jadi Rakyat Palestin yang mana bila rumah mereka kosong, bila mereka bercuti balik kampung; Balik ke rumahsendiri tenguk orang Yahudi telah duduk di rumah mereka.


"Pulau batu putih itu kosong tiada penghuni maka itu kami majukan & mestilah milik kami..." Lebih kurang begitulah kot antara hujah pelik yang dilafazkan orang seberang Pantai Lido lantaran mahukan bumi milik kita. Apalah Daulatnya Sultan Johor dari segi sejarah kini?.


Kaum yang jadi jiran kita cina, india mau pun benggali manalah arif tentang Kedaulatan Sultan kita. Memang sering kita terbaca di akhbar kaum ini asyik menyinggung Sultan kita. Semua masih ingat parti UMNO sendiri sering mempertikai Kedaulatan Sultan kita. Apakah kaum jiran kita belajar dari puak UMNO ini.


Jika Mat Salleh nak buat rumah api di Pulau Batu Putih minta kebenaran Sultan Johor; itu pun sudah jelas amat pulau itu memang milik Johor. Bingung apa bendanya Mat Salleh tu nak minta izin kepada bukan tuan empunya pulau. Jika si Apek yang punya pulau ... apakah jadah mengadap Sultan.


Penghakiman telah pun dibuat. Yang kita pun satu boleh berhujah & berhakim di negara Belanda. (Biar pun bukan semua hakim dari Belanda.) Bidalan kita kan sering berkata Seperti Belanda meminta tanah. Mana pernah cukupnya.


Belum tahu keputusan Peluit macam yakin sangat kita akan hilang Pulau Batu Putih. Sebut Singapura semua tahu asalnya memang salah sebuah negeri di Semenanjung Tanah Melayu. Sejarah tak pernah boleh ditipu. Sejak kita sekolah rendah lagi dah belajar sejarah negara kita. Demokrasi & cina telah membuatkan kita kehilangan Singapura.


Dari peristiwa Pulau Batu Putih ini seharusnya kaum Melayu sedar. Jaminan kita terhadap kedaulatan Tanah Air sendiri memang tiada apa-apa jaminan. Dengan jaminan perundangan dunia sekalipun mana lagi adanya kedaulatan kaum Melayu lagi. Dari sudut nama & bahasa pun sudah amat jelas. Pulau Batu Putih. Itu bahasa Melayu atau bahasa cina?.


Hakim luar negara manalah tahu Pulau Batu Putih itu bahasa Melayu. Manalah mereka baca sejarah bagaimana Singapura itu sebenarnya Temasek/Tumasik. Mana mereka tahu siapa Parameswara. Rata-rata rakyat Malaysia jika ditanya pasti kecewa dengan keputusan Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ). Tapi terpaksa menerimanya & kerajaan kita berharap rakyat menerimanya dengan tenang. Dalam hati rakyat hiba terlampau. Rasa tidak selamat lagi tinggal di negara sendiri. Takut nanti Pulau Pinang juga akan hilang. Sekarang pun ramai dah panggil Pulau Pinang itu Penang. Penang bukan bunyi atau nama kepulauan Tanah Melayu.


Satu pengajaran yang baik buat kita agar lebih berjaga-jaga. Bak kata orang tua-tua kita .. Buat baik berpada-pada. Kita terlalu baik dengan kaum lain, sampai bumi kita terus tergadai. Agar jangan lagi ada pulau yang tiada penghuni akan diusahakan orang luar. Kemudian ICJ akan arahkan kita yang tak jaga harta kita... Berikan kepada penceroboh itu!!!.


Peluit: Harapan dari dalam jiwa Peluit... agar Singapura tukar sahaja nama Pulau Batu Putih itu. Kerana itu mirip nama kepulauan Tanah Melayu. Rasa tergugah martabat orang Melayu bilamana pulau yang namanya dalam bahasa Melayu milik kaum lain. Tukarkan saja kepada nama pulau itu ke bahasa cina, supaya anak cucu Peluit tidak tertanya-tanya nanti."

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by peluit (peluit@yahoo.com) on Saturday, May 24 @ 17:19:05 MYT
(User Info | Send a Message) http://rangbulan.blogspot.com
Seperkara yang amat aneh.. RTM1 tak dapat ulusan secara langsung dari Pak Lah setelah disiarkan keputusan ICJ. Pun di Berita Perdana Jam 8:00 malam pun tiada ulusan PM, apa yang di buat Pak lah ketika itu yang berada dikhabarkan berada di Jepun.

Hanya Tan Sri Dato’ Muhyiddin Mohd Yasin yang menyatakan rasa kecewa. Selebihnya RTM menayangkan suara rakyat yang nampak gembira & menerima keputusan tersebut dengan senang hati.

Pulau Batu Puteh yang terletak 7.7 batu nautika dari pantai Tanjung Penyusuh di Johor, menjadi milik Singapura. Tentunya satu ancaman buat negara. Apatah lagi dulu pun ada nelayan yang dihambat oleh tentera dari Singapura. Kenapa kita semakin tewas! Tewas dengan politik kotor Singapura.

Jika kita berfikiran matang tidak sepatutnya mahu berhakimkan dengan ICJ yang rata-rata orang kafir. Nak buat apa berhakimkan orang kafir demi kedaulatan Tanah Melayu. Biarlah Singapura beraung beratus tahun kononnya Pulau Batu Pitih itu milik mereka. Sepatutnya jangan melayan mereka. Nak buat apa kita sendiri menidakkan sejarah kita. Sekarang nasi sudah menjadi bubur. Memang kita putih mata.

Seharusnya ada ulasan Sultan Johor yang buminya kini senang-senang diambil orang atas akur & pasrah dengan kerajaan yang mem

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by shehdilaNun on Saturday, May 24 @ 12:42:03 MYT
(User Info | Send a Message)
by hook or by crook..........

no situasi win-win....

menteri dan peguam negara LETAK JAWATAN>>>>>

jangan bagi diorang jejak kan kaki ke malaysia...!!!!!

pantang orang melayu kembali dari medan perang dengan kekalahan!!!

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by putih on Saturday, May 24 @ 10:06:21 MYT
(User Info | Send a Message)
sultan johor patut buat laporan polis atas kegagalan kerajaan umno barisan nasional mempertahankan pulau batu putih.

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by chekamala on Saturday, May 24 @ 09:11:58 MYT
(User Info | Send a Message) http://chekamala.blogspot.com
Selagi bangsa* umno memerintah, selagi itulah kita hidup berputih mata....

cilanat punyer ameno, tergadai bodi kt s'pore je......

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by DinKuale on Saturday, May 24 @ 07:07:21 MYT
(User Info | Send a Message)
MAHKAMAH CORRECT2 :WILAYAH ISKANDAR MENJADI MILIK SINGAPURA,

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by OoYa on Saturday, May 24 @ 03:58:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Memang bahalol UMNO, tambah lagi UMNO johor.

UMNO ni bila bab membela nasib Melayu bukan main lagi bercakap, padahal pulau batu seputih pun tidak boleh bela ditempat kubu kuat UMNO pulak. Yang TV Malaysia lagi bahalol sebut pulak The Rock, itu nama yang Singapura kasi.

Orang Johor baik cari sampan bawak tong gas kosong yang bertulis ini pulau Malaysia. Letak cepat-cepat atas mana-mana pulau keliling Singapura itu, pulau sebesar busut pun letak juga.

Kesian Johor kena buli sakan dengan Singapura.

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by danny on Saturday, May 24 @ 02:46:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Pulau Batu Putih... berPutih Mata...
Pulau Pisang???? takkan nak pisang berbuah dua kali kot??
harap panglima2 PR cuba2lah selidik pasal Pulau Pisang agar tidak terjadi perkara yang sama.. nak harapkan KeraJaan MalaySia.. entahle...

http://kelantankini.com/blog/respon/kedaulatan-pulau-pisang.html [kelantankini.com]

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by kayu_cemeti (ahlanwasahlan_wamarhaban@yahoo.com) on Saturday, May 24 @ 01:58:27 MYT
(User Info | Send a Message)
Hari ini heboh kita kehilangan Pulau Batu Putih...kerajaan negeri Johor mengarahkan semua mesjid mengadakan solat hajat setiap lepas solat jema'at supaya pulau sekecil cipan itu jatuh ketangan kita....yang sedang dibicarakan diBelanda.........................

Hari ini lepaslah satu lagi tanah khazanah rakyat terlepas ketangan saudara yahudi laknatullah Singapura...........................

Hari ini dan esok malah seterusnya mereka menyambut pesta kemenangan dengan testing of power mereka sebelum mereka mencabar satu persatu khazanah rakyat negeri Johor nanti sebelum mereka meneruskan penjajahan demi penjajahan diatas kelemahan para menteri melayu tentunya UMNO dengan habuan kekayaan jutaan ringgit serta wanita2 yang kendian mereka meneruskan agenda untuk memiliki dua lagi milik warisan rakyat seperti dibawah ini......................

1) Mereka dapat memiliki tanah SINGAPURE

2) Mereka memenangi dan memiliki PULAU BATU PUTEH

3) Mereka sedang mengambil sebahgian JOHOR melalui
PERJANJIAN WILAYAH PEMBANGUNAN ISKANDAR(WPI).

4) Seperti PULAU BATU PUTEH mereka juga akan
berusaha mengambil melalui mahkamah ICJ untuk
PULAU PISANG DIPONTIAN yang juga telah diusahakan
sejak British lagi sama kesnya dengan pulau batu puteh.

Maka Singapura dapat memiliki sebahgian Johor hasil kerja politik bodoh UMNO mengkhianati dan menyerahkan sedikit demi sedikit tanah melayu hanya disebabkan kalangan pemerintahnya 100%melayu yang tidak pernah merasa bersalah apabila mereka mengadakan sesuatu projek atau perancangan melibatkan orang luar untuk dibincangkan dimeja bersama rakyat akan tetapi apabila sesuatu MOU ditandatangani mereka kata atas persetujuan rakyat sedangkan rakyat sepatah haram tidak mengetahui lihatlah kes jembatan bengkok apabila dua PEMIMPIN UMNO bergaduh maka terburailah segala rahsia begitu juga PULAU BATU PUTEH sebelum ini sepatah haram pun rakyat tidak mengetahui kini bila dah kecoh rakyat diheret untuk sama terlibat dan melihat dengan PUTEH MATA diatas keputusan itu dan percayalah nanti tiba masanya WPI akan menyusul kendian dan selepas itu PULAU PISANG juga akan kecundang!!!

INI LAH DIA BILA MELAYU SALAH MENGANGKAT PEMIMPIN BUKAN SAHAJA NEGARA AKAN TERGADAI KINI BANGSA JUGA TELAH DIGADAI DAN YANG PALING SEDIH DAH HIBA BILA AGAMA JUGA DIGADAI!!!!

SESUNGGUHNYA UMNO PENGKHIANAT SEGALA GALANYA
CUBALAH PAHAMI ITU SEBELUM TERLAMBAT JANGAN LAH DIPERCAYAI MEREKA YANG ADA TIGA PERKARA SEBELUM DATANGNYA TIGA PEKARA IAITU............ 1. BILA BERCAKAP MEREKA SUKA BERBOHONG
2. BILA BERJANJI MEREKA SUKA MUNGKIR
3. BILA DIPEGANGKAN AMANAH MEREKA KHIANAT
ada tidak sifat2 ini pada UMNO..UMNO..UMNO Fikir..fikirkan lah!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by ucoptripod on Saturday, May 24 @ 01:23:30 MYT
(User Info | Send a Message)
SEDIH...SEDIH...AKU SOKONG SEMUA KOMEN SAHABAT2 DAN PEJUANG2 BANGSA DAN AGAMA DISINI....So kat sini lah sesalan yang tak berguna aku bangkitkan lg..Biar tak merdeka sampai sekarang...Biar bermandi darah...Malaya utk tanah Melayu...Tengok dan contohi le negara Brunei Darussalam...Tanya diaorang,bila diaorang Merdeka?Merdeka macamana?Kalau merdeka yang boleh menyebabkan barah dalam negara,baik tak payah..Nyusahkan generasi dan cucu cicit je...Apa ertinya 50 tahun Tanah Melayu merdeka??Tanah Melayu lebih tergadai lepas 1957..Harga kemerdekaan dibayar lebih tinggi untuk merdeka.."Virus Barah" MALAYSIA..itulah nilai kemerderkaan yg ditinggalkan penjajah..Islam dan Melayu dipermainkan.Pejuang bangsa dan agama kita dulu spt..Mat Kilau,Tok Bahaman,Tok Janggut,Mat Saleh,Rentap..Aku rasa mereka lebih bahagia hidup dan mati sebelum ”MERDEKA”tahun 1957..Tiba2 lepas 1957 pejuang2 harta keturunan cetti,parya,apek, yap ah loy,chin peng dan yg lain2 yg sewaktu dgnnya..menjadi warganegara..Macam2 lah konflik lepas tu, antaranya ialah Trajedi 13Mei..Singapura atau Temasik menjadi Singapore...Batu Putih dah jadi putih mata.. Itulah virus pendatang era british ni...Orang Melayu senantiasa diprovokasi..yang susah cucu cicit kita..Politik orang Melayu pun jadi susah dengan pemimpin petualang bangsa ...maka virus2 ni mula la mainkan peranan..Bagi aku kalau tak merdeka sampai sekarang pun takpe..Asal jangan ada bangsa virus barah ni jadi warganegara..Mau Kaya??Mau Bisnes?No problem..Warganegara??Sorry maaa...sorry macak...No way..SALAH SAPA?Ini semua gara2 pemimpin Melayu (UMNO ketika itu)Kerja jadi barua Omputih pastu nak tuntut merdeka..yang tidak ada ketegasan.. kelam-kabut sgt nak merdeka...Diaorang ni bukan pejuang bangsa..Pejuang tembolok diaorang saje..dulu kini dan selamanya...Bukan mcm A.Boestamam dan Burhanudin Helmi..Terlampau baik sangat dgn bangsa2 ni..boleh main mahjong sama2 Lee Kuan Yew...Sekarang baru nak fikir??yang susah cucu-cicit jugak..Ya..memang Melayu terlalu baik..Lemah-lembut dan berbudi bahasa dgn bangsa2 asing ni..Habis Orang Melayu pulak yang kena jaga hati diaorang..Dia orang mau ka jaga hati Melayu???Diaorang tau ka budi bahasa??Singapore nak baik dgn Melayu ka??Ya..Baik sampai dia orang(Kerajaan Bangang) bagi ”Batu” depa free kat Singapore..(Nasib baik la batu tu melekat) macam2 lagi trajedi lepas ni...tunggu je la..Cucu cicit..generasi Melayu Islam kita yang susah...Bagi aku biar bermandi darah untuk merdeka dari diserang virus barah yang menyerang emosi..Andaikata atau sekiranya atau contohnya jika Tanah Melayu diserang Singapore atau "negara lain",Kita tengok,siapakah yang akan mempertahankan tanah Melayu dan siapakah yang akan membantu Singapore atau "negara lain" tu...Lepas tu barulah Tanah Melayu (Orang Melayu Islam) dan generasi kita boleh merdeka..(PETUALANG BANGSA PERLU DIHAPUSKAN DULU). AKU SEDIH BACA KOMEN SAHABAT KITA INI... LEFTENAN ADNAN SAMPAI KETITISAN DARAH AKHIR MEMPERTAHANKAN SINGAPURA UNTUK ANAK CUCU

SENANG-SENANG AJE MELAYU BAGI ****..SEKARANG
****DAPAT PULAK BATU PUTIH ALAHAI...MALANGNYA MELAYU..

NAK TAU KENAPA !

BILA ORANG YANG TAK LAYAK DIBERI TANGGUNG JAWAB MENTADBIR DAN MENJAGA MARUAH TANAH AIR DIBERI TEMPAT.

AKU TAK SEGAN NAK BAGI TAU..

DULU DAN KINI TERBUKTI SUDAH..UMNO TU ASYIK
KERJANYA JUAL-JUAL JUAL JUAL.

LEPAS NI AWAS ORANG MELAYU ENGKAU AKAN TERLEPAS PULA JOHOR ..

TAK CAYA TUNGGUUUUU... “Orang-orang Yahudi dan Nasrani(kafir) tidak akan pernah redha kepada kamu sehingga kamu mengikuti milah mereka” [TMQ al-Baqarah (2):120]. “...Mereka tidak akan pernah berhenti memerangi kalian sehingga mereka dapat memalingkan kalian dari agama kalian (kepada kekafiran) seandainya mereka mampu...” (TMQ al-Baqarah : 217) AKU BELUM MERDEKA!!! AKU BELUM MERDEKA!!!!

Read the rest of this comment...

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by telescope on Saturday, May 24 @ 00:37:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Mana-mana bangsa yang lemah mental tapi kuat nafsu pasti sentiasa duduk dibawah tapak kaki orang lain.

Sejarah telah membuktikan Semenanjung Tanah Melayu sentiasa duduk dibawah bangsa lain sejak 500 tahun dulu, dari Portugis, Belanda dan Inggeris. Apalah ada pada 50 tahun "merdeka" yang diperolehi, munkin hanya transition period kepada penjajahan bentuk lain.

Orang Melayu tak kisah siapa yang jajah/perintah, selagi mereka boleh duduk, makan dan beristirehat.

Nak tunggu Islam masuk kedalam hati mereka untuk lihat mereka bangun kembali seperti dahulu tak tahu bila ......

Hanya kuasa ajaib sahaja boleh mengubah ....

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by temanle on Friday, May 23 @ 23:32:54 MYT
(User Info | Send a Message)
Teman nengok kerajaan kita ni tak serius pun nak menang...depa tu lebih minat kalo duit masyuk poket...patutnya mintak la rakyat berdoa ker, sembahyang hajat ker atau apa2 yg patut...ini tak, diperbodohkan pulak kita ni kononnya keputusan menang-menang,,,padahal kalah selalu...teman rasa kalo singapore tuntut Malaysia ni kat ICJ pun depa boleh menang pasai depa tahu kat M'sia ni menterinya bengong2 semuanya...

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by inamadia on Friday, May 23 @ 22:58:16 MYT
(User Info | Send a Message)
WAHAI SELURUH WARGA JOHOR! TERUTAMA YANG MENGAKU UMNO TU! TOLONGGGGG LA GUNA AKAL FIKIRAN YANG WARAS! BERFIKIR!!!!!! pulau batu putih dah jatuh kat Singapura sebab kebodohan pemimpin UMNO yang korang banggakan... Takkan nak tunggu WPI pun jatuh sama kat Singapura? Dah la Singapura tu pun asalnya memang Tanah Melayu... BERAPA BANYAK LAGI KORANG NAK TUNGGU TANAH MELAYU TERGADAI? NAK TUNGGU SAMPAI JADI MACAM PALESTIN KE? DAH TAK GUNA MASA TU...KELUAR AIR MATA DARAH PUN DAH TAK GUNA.....TOLONGGGGG LA SEDARRRRR DAN INSAFFFF!!!!!!!!!!!!!!!SEKARANG PIMPINAN PAS DI PARLIMEN SEDANG BERHUJAH MINTA KERAJAAN HALANG SYARIKAT HALLIBURTON MILIK YAHUDI YANG BEROPERASI DI WPI. TAPI PEMIMPIN UMNO YANG BODOH.... PENTINGKAN PERUT YANG PENUH KULAT BUSUK.... TETAP KATA ITU TEKNOLOGI YANG PERLU UTK NEGARA...TEKNOLOGI BAHLUL PEMIMPIN UMNO! YANG SEBENARNYA PEMIMPIN UMNO SEMUANYA BODOH,GILA KUASA, TAK INGAT MATI!!!!! JIKA MANA-MANA KAUM MEMILIH MANUSIA YG RENDAH AKHLAKNYA SEBAGAI PEMIMPIN, TUNGGULAH..KEMUSNAHAN KAUM MU....

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by dacingkarat on Friday, May 23 @ 22:44:06 MYT
(User Info | Send a Message)
aku minta semua rakyat johor supaya terus sokong UMNO..jangan berbelah bagi beb. he he he.. korang memang baguih. sebab kuasa sultan hilang pun disebabkan bermula di johor... batu putih pun dah jadi putih mata... he he he bersatu kita bersatu.... UMNO terus maju... bandar iskandar Malaysia pun tak lama lagi akan dipenuhi oleh rakyat singapura jer la.. aku tabik la kat org-org johor...rakyat johor memang baik hati. semoga anda terus berjuang untuk UMNO..sebab banyak lagi UMNO nak majukan negeri Johor ni... tak lama lagi hang pa semua kaya la woi... pakai duit dollar dah sikit lagi tak main dah RM ni... he he he... aku nak tgk 10 tahun lagi... moga-moga rakyat johor lagi senang dan kaya dari rakyat singapura.... correct correct......

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by juruselam on Friday, May 23 @ 22:36:38 MYT
(User Info | Send a Message)
hacur luluh mendengor keputusan ICJ depan TV ptg tadi...
buat live utk semua rakyat malaysia tengok.. ingat Pulau Batu Puteh tu dapat kat kita...rupanya tidak...
itulah habuan pasal pemerintah BODOH!..... senang ajer hujah malaysia dipatahkan.....kesian aku tgk ghani 4tahil tu...semua kes die nak tgk...sampai kes rusuhan di trg pon die kena jad DPP.....
Win2 situation konon... kepala otak ko win2...lepas ni s'pore tambak tanah sampai ke pulau tu.. bagi beso negara die....
tgk ler per org UMNO nak buat lepas...bom ajer pulau tu biar lenyap dari muka bumi...senang cite... tu baru win2 situation...

Tanpa Nama berkata...

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by mag on Friday, May 23 @ 20:04:55 MYT

(User Info | Send a Message) http://bestwayoflife.blogspot.com
Pulau2 lain yg ada tu, Msia kena la buat tindakan segera. Sg dgn TLDM TG Pengekih hanya 700m je!!!! apa cerita. Dasr Yahudi memang akan terus membesarkan daratan dan ruang udaranya. jgn asyik dok telan habuan, ttp habis tanahair tergadai. Mate n Science in English also one of the bullshit which already created by umno Be End to destroy Islam in Malay.

Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by badok on Friday, May 23 @ 20:13:01 MYT

(User Info | Send a Message)
ICJ tak berpandukan fakta sejarah... mereka perpandukan hujjah... mana hujjah gani 4tail????...... kalo loyar loyar spore lebih gah dlm hujah mereka.. loyar mesia ni mmg loyar buruk jer..

tunggu tak lama lagi spore korek dasar laut kat sana.. jenjangan minyak dok tunggu utk dikorek jer. putih mata mesia pasal batu putih.

johorian..amacam lepas satu satu spore amik korang punya harta.. betullah johor darul umno... teruk.


Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! by notan on Friday, May 23 @ 23:13:18 MYT


Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by hajibasiron on Friday, May 23 @ 20:13:26 MYT
(User Info | Send a Message)
asm
teringat singapura, teringat betapa bodohnya tengku, dan umno yg memerintah pada masa itu.mengapa memberi singapura merdeka.
hari ini pulau batu putih terlepas.
besuk, WPI pula terlepas.
bangun lah hai melayu semua.tumbangkan umno.


Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by hajibasiron on Friday, May 23 @ 20:14:46 MYT
(User Info | Send a Message)
asm.
satu lagi,
rais yatim kata menang2 kepala hotak nya.?ingat org bodong macam dia ke


Pecat SEGERA Peguam Negara (Score: 1)
by BangBangBOOM on Friday, May 23 @ 20:25:43 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya merasakan peguam negara tak buat research. Mudah sangat kalah ngan singapura walaupun dah tahu itu adalah harta kita. Letak jawatanlahhh Peguam Negara......



Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by Deadman on Friday, May 23 @ 20:55:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Macam mana tak kalah kalau hantar Peguam Negara yg tarafnya cuma setakat tahu mendakwa kes rusuhan di Terengganu.Kalau Linggam boleh beli hakim tak mustahil Spore pun boleh beli membeli jugak! Spore tu kan anak didik Yahudi Israel.Mahkamah Antarabangsa tu pun penuh kroni Yahudi jer sure menangkan Spore.Entah2 yg berhujah pun dah kena beli tu yg kuar hujah lemah dan kalah!...Tak ada apa yg mustahil dlm negara Malaysia Boleh! Cuma yg mustahilnya kalau Team Bola masuk World Cup!!!


Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by sumandakjb on Friday, May 23 @ 21:05:45 MYT
(User Info | Send a Message)
ANAK KECIL MAIN API,

TERBAKAR HATINYA YANG SEPI,

AIR MATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT,

BUMI DI PIJAK MILIK ORANG.



Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by sumandakjb on Friday, May 23 @ 21:07:15 MYT
(User Info | Send a Message)
INDAHNYA BUMI KITA INI,

WARISAN BERKURUN LAMANYA,

HASIL MENGALIR KETANGAN YANG LAIN,

PRIBUMI MERINTIH SENDIRI.



Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by Alang on Friday, May 23 @ 22:07:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Sedih apabila umno diamanah menjaga tanah melayu tetapi tidak bertanggunjawab dan bersikap alfa membiar singapura menguasai pulau itu semenjak dari dulu lagi. Mereka tidak tahu menjaga harga diri dan maruah negara. Setelah digadai hak melayu sekarang sedang menggadai wilayah negara sendiri. Kalau dulu satu ketika pemutar alam bapa mukrij berhajat menjual satu kawasan ke Brunai....dasar umno memang tak ada akhlak dan harga diri.
Dijemput barisan peguam dari spesis haiwan (cari makan) untuk berhujah di Belanda...esok nak pergi mahkamah malam tu baru buat research nak bawa dalam mahkamah. Singapura dah lama buat research sampai satu ketika boleh dapat dokumen2 penting dari pejabat kerajaan umno dan diseludup balik ke sana. Tambah mengecewakan rais yatim pakar pantun dan syair malaysia menghina semua rakyat malaysia untuk mendengar penumumam penghinaan secara live dari belanda. Melayu akan menjadi bertambah bangsat sekiranya masih lagi mempercayai umno.



Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by Qebon on Friday, May 23 @ 22:08:12 MYT
(User Info | Send a Message)
Tak pa, tak pa
pulau tu bukan ada apa

Johor negeri ketuanan UMNO

Tak pa,tak pa
Habih tembakau tinggal celpa

Johor negeri ketuanan UMNO

Tak pa,tak pa
Melayu Johor tidak alpa
Sedaq-sedaq tinggai sependa


Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! by Peng_U on Friday, May 23 @ 22:12:41 MYT



Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by irama on Friday, May 23 @ 22:11:33 MYT
(User Info | Send a Message)
"HEBATnya" umno merperjuangkan agama, bangsa dan negara- Pulau Batu Putih jadi putih mata.
Bila orang luar dah hantar askar berkawal baru nak terhegeh hegeh kehulu kehilir, patutnya sendiri punya pulau, sendiri kawal, sendiri jaga,sendiri pacak tanda, baru orang luar tak berani nak buat tak tentu pasal.

Mengapa tak pacak papantanda 'satu lagi projek Barisan Nasional' kat pulau tu dari awal2 lagi.


Re: Pulau Batu Putih Kita Putih Mata! (Score: 1)
by umnopenipu on Friday, May 23 @ 22:19:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Hoi mangkok hayun UMNO! banyak lagi pulau-pulau di perairan Malaysia ni. Bagilah pada Cina Singapore. Bagi, bagi, bagi. Jangan tak bagi. ICJ tu aku tahu lama dah UMNO (Bukan Malaysia) tak kan menang punya. UMNO jahanam, memang keturunan bagi tanah orang melayu secara percuma pada cina. Mampuslah kau UMNO. Sepatutnya kita kena pertahankan walaupun seinci tanah Malaysia dengan darah kita. Tapi UMNO bangsat, mereka takkan rasa apa-apa dengan bagi negeri pd cina. $ hari lalu, si jahannam pemimpin UMNO dah cakap bahawa, kalau kita menangpun, kita akan biarkan Singapore buat rumah api kat Pulau Batu Puteh. Bodoh punya UMNO