Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

8.12.13

adakah Dr Hamka syiah?

Kelebihan ilmu bangsa Parsi (Iran) telah terserlah sejak dahulu lagi samada dalam bidang agama, sains, perubatan dan lain-lain dan ini diakui oleh Syed Hussin Al-Attas bahawa seorang ulamak di Iran paling kurang memiliki tiga PHD dan ianya dicatat oleh AJK PAS Pusat Hanifah Mydin dalam Harakah baru-baru ini setelah Hanifah balik daripada lawatan ke Iran bahawa pelajar-pelajar Iran termasuk muslimat mempunyai daya fikir yang tinggi.

Dr Hamka pernah menulis dalam majalah Panjimas tanggal 1 Maret 1979 antara lain Dr.Hamka menulis “….kita melihat dalam revolusi dibawah pimpinan Ayatullah Khomeini yang pertahanannya ialah IMAN yang teguh kepada ALLAH, menyebabkan senjata serba lengkap dan tentera serba moden itu kehilangan kekuatannya…”.

(Adakah Syed Hussin syiah, adakah YB Hanifah syiah, adakah Dr Hamka syiah? buka minda le wahai Zahid Hamidi Laknatullah. Kita puji yang betul je dan kita ambil contoh kemajuan teknologi sains mereka, bika negara2 sunni ikut telunjuk amerika menjauhkan diri daripada Iran maka itu yang amerika hendak, supaya kemajuan Iran tidak sampai ke negara2 sunni)

Tiada ulasan: