Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

30.11.13

Sikap Anjing

M S Ibrahim Al-Malbar:

"Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang Kami turunkan Kitab mengetahui serta mengenalinya (Nabi Muhammad dan kebenarannya) sebagaimana mereka mengenal anak-anak mereka sendiri dan sesungguhnya sebahagian dari mereka menyembunyikan kebenaran, sedang mereka mengetahui (salahnya perbuatan mereka)". (Al-Baqarah:146)

Ahli kitab atau golongan ulamak daripada Yahudi dan Nasrani tahu kebenaran yang dibawa oleh Nabi s.a.w. tetapi mereka tetap menentang Nabi s.a.w. dan mereka kekal dalam parti sekular ketika itu demi untuk mendapatkan kedudukan di sisi pemerintah.

Pada hari ini ramai daripada golongan agama berada dalam parti sekular umno dan Barisan Nasional yang menolak Islam dan menghina hukum Allah dan Sunnah Nabi s.a.w., keadaan ini terjadi kerana golongan agama yang masuk umno itu tidak mengkaji dasar umno dan mereka jahil bahawa sekular itu ditolak oleh Islam dan kemungkinan juga mereka bersetuju dengan dasar sekular yang diperjuangkan oleh umno.

Umno jelas memperjuangkan dasar sekular apa bila memisahkan kehidupan dan khususnya politik dengan agama, bagi umno segala kerjabuat dalam politik termasuk penipuan dalam pilihanraya tiada kena-mengena dengan agama dan tidak akan disoal oleh Allah di akhirat kelak maka itu umno seperti ‘ membujur lalu melintang patah’, dalam kerja politik dan memerintah.

Umno berjuang atas dasar kebangsaan dengan berukunkan sekular, umno menerima semua asas perlembagaan persekutuan sebagai pegangan politik umno, dasar sekular diteruskan oleh umno melalui perkara 128 fasal (1) yang meletakkan mahkamah syariah di bawah bidangkuasa mahkamah Agung yang menjadi institusi kehakiman tertinggi bagi memastikan segala enakmen majlis agama Islam negeri2 tidak mengatasi maksud perlembagaan sekular itu.

Perkara 4 fasal (1) menyatakan perlembagaan Malaysia adalah undang2 tertinggi persekutuan dan apa2 undang2 yang diluluskan selepas hari merdeka yang bercanggah dengan perlembagaan adalah terbatal.

Seminar Dakwah Antarabangsa yang diadakan di Madinah pada 17 Safar 1397H/17 Februari 1977M telah mengambil ketetapan antaranya:-

“Bahawa sekularisme adalah ajaran bukan Islam dan bertentangan dengan Islam”

“Orang yang memisahkan Agama Islam dari politik itu adalah orang yang sesat lagi menyesatkan” (Dr Yusof Al-Qardhawi – Al-Dakwah Soutul Hak Wal Hirriyyah bil..

Umno/Barisan Nasional adalah penghalang kepada pelaksanaan hukum2 Allah di negara ini dan golongan agama yang masuk umno telah menyebabkan umat Islam menjadi keliru samada umno itu sesat atau tidak, maka golongan agama ini telah menjadi sebab kepada masuknya Melayu Islam ke dalam umno dan menyokong Barisan Nasional, maka golongan agama yang masuk umno adalah umpama anj*** dan mereka adalah antara penghalang terlaksananya hukum Allah, firman Allah:-

“Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan darjatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu, tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti ANJING, jika engkau menghalaunya ia menjelirkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya, ia juga menjelirkan lidahnya termengah-mengah, demikian itulah perumpamaan orang2 yang mendustakan ayat-ayat Kami, maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir” (Al-`Araf 176)

Golongan agama yang masuk umno adalah seperti anj*** kerana bersama umno/BN yang tolak Islam dan mereka juga bersama umno/BN telah menentang Allah, sabda Nabi s.a.w.:-

“Barangsiapa yang dengan syafaatnya (kuasa atau kerananya) terlaksana hukum selain hukum Allah maka dia telah menentang Allah…..” (Riwayat Abu Daud).

Umno/BN adalah parti sesat lagi kafir maka bersama umno/BN adalah haram. Tumbangkan Barisan Nasional melalui pilihanraya, ia adalah JIHAD yang besar.

Tiada ulasan: