Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

27.11.13

Kucing Kurap

 

Allah murka terhadap hambaNya yang engkar akan perintahNya dengan menggunakan beberapa istilah begitu juga Nabi s.a.w. gunakan istilah yang sama untuk memarahi umatnya yang tidak mematuhi perintahnya.

`Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui orang2 yang melanggar perintah pada hari sabtu,lantas kami berkata kepada mereka;jadilah kamu kera2 yang hina” (Al-Baqarah:65)

`Katakanlah mahukah Aku khabarkan dengan yang demikian itu lebih jahat di sisi Allah iaitu orang2 yang dilaknat Allah dan murka (Allah) atasnya,dan telah dijadikan dari mereka kera2 dan babi2 dengan sebab menyembah `thoghut’ orang2 itu jahat tempatnya dan sesat dari jalan yang lurus’ (Al-Maidah: 60)

`Maka manakala melampaui batas dari apa yang Kami larang darinya telah berkata Kami bagi mereka jadilah kamu kera2 yang hina’ (Al-Araf:166)

".....maka perumpamaannya adalah seperti anjing, jika engkau halaukan dia, lidahnya dijelirkannya atau engkau biarkan dia, namun lidahnya dijelirkannya juga, demikianlah perumpamaan kaum yang mendustakan ayat2 Kami, maka ceritakanlah cerita2 itu supaya mereka berfikir." (Al-Araf: 176)

`Apakah engkau sangka kebanyakkan dari mereka mendengar atau mengerti?mereka tidak lain melainkan seperti binatang2 ternak bahkan mereka lebih sesat’ (Al-Furqan:44)

`Maka kecelakaan bagi orang2 yang menulis kitab dengan tangan2 mereka kemudian mereka berkata; ini dari sisi Allah,kerana daripada apa yang telah ditulis oleh tangan2 mereka dan kecelakaan bagi mereka daripada apa yang mereka dapat (hasil)’ (Al-Baqarah:79)

Marah Nabi Musa a.s.

`Berkata Musa bagi mereka celaka kamu.......’ (Toha:61)

Marah Nabi s.a.w.

Nabi s.a.w. marahkan seorang lelaki (sahabat) yang tidak mematuhi perintahnya supaya menunggang unta yang sedang dibawa ke tempat penyembelihan untuk korban “……celaka engkau…….” (Bukhari,Muslim,An-Nasaie dan Abu Daud)

Nabi s.a.w. marahkan Bani Quraizhah dengan sabdanya “Hai kawanan KERA!.........” (Tafsir Al-Azhar Juz.21/290, Fiqh Sirah oleh Syeikh Muhammad Al-Ghazali jil.2 m/s.572)

Dalam Siras Salikin Imam Ghazali mengatakan “Raja2 (pemerintah) yang zalim,maka tiada haram atas seseorang menyebutkan akan pekerjaannya yang zalim itu” (Siras Salikin juz.3 m/s.88)

“Maka telah menggantikan orang2 yang zalim dengan kata2 (perintah) yang tidak diperintahkan kepada mereka…….” (Al-Baqarah:59)

“….barangsiapa yang tidak menghukum dengan apa yang diturunkan Allah,maka mereka itulah orang2 yang zalim” (Al-Maidah:45)

Pemerintah zalim ialah pemerintah yang tidak melaksanakan hukum-hakam Allah dan menolak Islam dalam pemerintahan negara,itu yang Allah maksudkan dengan zalim dan kezaliman selepas itu ialah pemerintah yang gunakan undang2 zalim seperti ISA, halalkan apa yang Allah haramkan dan haramkan apa yang Allah halalkan, penipuan dalam mengendalikan pilihanraya,mengaut kekayaan negara untuk keluarga/kroni dan banyak lagi yang pemerintah lakukan termasuk dalam kategori zalim.

Ciri2 yang Allah firmankan dalam Al-Quran yang mengundang kemurkaan Allah dan RasulNya ada pada UMNO/BN maka tersangat wajar umno/BN dilabelkan sebagai umno/BN kera,babi,anjing,binatang ternak dan celaka, kerana itulah istilah yang Allah dan RasulNya gunakan terhadap golongan yang engkar perintah Allah dan RasulNya. Golongan agama dalam umno juga adalah kera,babi,anjing,binatang ternak dan celaka kerana mereka bersama umno yang tolak Islam. UMNO KAFIR!!!!

Maka gelaran kucing kurap oleh YB Jeff itu jauh lebih sopan dan lembut, sepatutnya ahli umno dan penyokong umno digelar sebagai anjing, babi, kera yang hina, binatang ternak bukan sekadar kucing kurap. TAHNIAH YB JEFF!!!

Tiada ulasan: