Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

14.2.13

Kerajaan tak bayar Psy

Kuala Lumpur: Scooter Braun Projects, syarikat pengurusan bintang popular Korea Selatan Psy, yang dikenali dunia dengan lagunya Gangnam Style, menyatakan mereka tidak pernah diminta atau dibayar kerajaan Malaysia untuk persembahan penyanyi itu di Pulau Pinang, Isnin lalu.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan kepada BERNAMA semalam, pengurusan itu menegaskan bahawa berita dan artikel yang tersebar dalam internet, yang mendakwa sebaliknya, adalah anggapan semata-mata dan ternyata tidak benar.

"Scooter Braun Projects ingin menegaskan kami tidak pernah diminta atau dibayar kerajaan Malaysia untuk persembahan artis itu di Pulau Pinang, Malaysia baru-baru ini," menurut kenyataan itu.


Nafi dakwaan blog

Pengurusan itu turut menafikan dakwaan di beberapa blog kononnya kerajaan Malaysia menaja persembahan artis itu pada Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia di Pulau Pinang.

Kelmarin, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan persembahan Psy itu tidak membabitkan wang rakyat.

Beliau juga berkata, orang ramai tidak dikenakan apa-apa bayaran untuk menonton persembahan artis yang turut mempopularkan gaya tarian lagunya itu.
Persembahan Psy ialah kemuncak majlis yang dihadiri ribuan orang anjuran Barisan Nasional Pulau Pinang, di Han Chiang College.

Tiada ulasan: