Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

17.11.12

Ku Li yakin BN kekal mandat

Oleh Ramli Ibrahim 
 
Gua Musang: Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah yakin Barisan Nasional (BN) akan terus memerintah negara pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Bekas Menteri Kewangan itu berkata, kemenangan berkenaan berdasarkan transformasi diumum Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang membawa perubahan kepada rakyat.
Beliau berkata, walaupun sebelum ini ada rakyat tidak faham dasar transformasi, sekarang mereka menerima dengan hati terbuka kerana jelas ia membawa kemajuan dan perubahan.


Melihat kepada transformasi yang dilakukan Perdana Menteri, BN tiada masalah menang PRU-13 kerana rakyat menerimanya dengan baik, katanya selepas Majlis Penyampaian Bantuan Titik Sentuhan kepada Masyarakat Orang Asli di Pos Hendrop, di sini, kelmarin.

Hadir sama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Ab Aziz Yusof; Pegawai Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan (JPPK) Daerah Gua Musang, Muhammad Shukri Abdul Aziz dan Pegawai Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) daerah, Azman Ngadiron.

Tengku Razaleigh yang juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, mengakui setiap perkara baru berkaitan dasar pemerintahan negara termasuk transformasi kerajaan mengambil masa untuk diterima semua.

Keadaan sekarang banyak berubah selepas pelaksanaan pelbagai kemajuan menerusi transformasi itu dan saya rasa BN tiada halangan menang PRU-13, katanya.
Mengenai persiapan UMNO bahagian berkenaan, beliau berkata, mereka tidak berdepan sebarang masalah dan sudah bersiap sedia menghadapi PRU-13 pada bila-bila masa.

InsyaAllah, kita di Gua Musang juga boleh menang kerana rakyat turut diberi pelbagai kemajuan dan bantuan. Jadi, mereka terus setia menyokong BN, katanya.

Tiada ulasan: