Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

17.11.12

Bersikap adil terhadap Mat Yo

Kota Bharu: Kerajaan negeri berharap Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) bersikap adil terhadap Norshahrul Idlan Talaha atau Mat Yo yang berhasrat menyertai Johor pada Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

EXCO Kanan Kerajaan Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan, berkata sebagai pemain profesional, Mat Yo harus diberi peluang bagi memastikan masa depannya sebagai pemain bola sepak lebih terjamin.
Sekiranya Mat Yo merasakan masa depannya lebih cerah di tempat lain, KAFA kena beri peluang kerana itu adalah haknya.

Mat Yo harus diberi keadilan dan sebagai kerajaan yang memayungi rakyat Kelantan, kita berharap semua pihak diberi keadilan dalam isu ini, katanya kepada BH Sukan, semalam.

Beliau mengulas laporan akhbar Khamis lalu mengenai KAFA dikatakan menetapkan nilai Mat Yo RM6 juta sekiranya ada mana-mana pasukan yang ingin mendapatkan khidmat pemain berkenaan.

Bagaimanapun Penasihat KAFA, Tan Sri Annuar Musa menegaskan pihaknya tidak meletakkan nilai setinggi itu kepada PBNJ dan pihaknya sudah membuat keputusan melepaskan Mat Yo menggunakan pendekatan lain yang munasabah.

Takiyuddin yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Melayu Malaysia (PBSMM) berkata, dalam isu ini juga, KAFA harus diberi keadilan oleh pihak yang ingin mendapatkan khidmat Mat Yo.

Tiada ulasan: