Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

11.1.12

Muslimah PAS pertahan `gelagat’ ahli ketika menyokong Anwar

Muda Mohd. Noor | January 11, 2012

"Apalah “kesilapan” yang sedikit ini dibandingkan dengan dosa rasuah, penyelewengan, kezaliman, penolakan hukum Hudud yang dilakukan pimpinan Umno/BN serta fitnah I dan II terhadap Anwar? " katanya.


PETALING JAYA: Muslimah PAS mempertahankan tindakan ahli dan penyokongnya ketika menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim di perkarangan mahkamah tinggi Kuala Lumpur, Isnin lalu.

Timbalan ketuanya, Dr Mariah Mahmud berkata, tidak ada apa salahnya bernyanyi beramai-ramai dengan bersemangat.

Beliau berkata, amalan ini berlaku di negara-negara Islam lain termasuk di Timur Tengah dan Indonesia.

Menurutnya, Muslimah yakin yang apa yang berlaku bukan satu kesalahan dan dosa dan bukan kayu ukur akhlak dan moral muslimat.

Dr Mariah berkata, tidak ada percampuran dengan lelaki dan perempuan, tidak ada pendedahan aurat, tidak ada lenggang lengguk yang mengiurkan, intonasi suara bukan intonasi yang jatuh kepada haram dan perkataan yang digunakan tidaklah lucah.

“Apalah “kesilapan” yang sedikit ini dibandingkan dengan dosa rasuah, penyelewengan, kezaliman, penolakan hukum Hudud yang dilakukan pimpinan Umno/BN serta fitnah I dan II terhadap Anwar? ” katanya.

Terlalu gembira

Menurut Dr Mariah, nyanyian pun dalam sekitar 10 minit kerana yang hadir dari sebelum Subuh lagi terlalu gembira dengan pembebasan Anwar.

Ahli Parlimen PAS Kota Raja itu berkata demikian ketika diminta mengulas laporan akhbar akhbar Utusan Malaysia dan rakaman You Tube yang memaparkan kegembiraan sebahagian Muslimat PAS selepas pengumuman pembebasan Anwar.

Dr Mariah mendakwa, kegembiraan yang dizahirkan secara nyayian beramai-ramai dan senikata yang zahir secara spontan telah menaikkan kemarahan penyokong Umno dan BN.

“Ini membuka peluang mereka untuk membina persepsi negatif terhadap PAS. Satu kesinambungan usaha Umno/BN untuk memburukkan PAS.

“Maka mereka cuba menggambarkan yang akhlak muslimat buruk dan mempersoalkan moral muslimat,” katanya lagi.

Tiada ulasan: