Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

18.3.10

Kesan Lebih Buruk Jika Dibiarkan Penjualan Gajet Seks Di Pasaran Malaysia





Posted on Wednesday, March 17 @ 22:33:02 PDT

Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

Tazkirah Oleh: asshafiee

"Salam kepada semua pengunjung, dunia sekarang ini banyak pancarobanya kepada semua umat manusia. Baru-baru ini saya terbaca sebuah akhbar tempatan mengenai gajet seks yang dijual di pasaran Malaysia secara terbuka.

Mulanya saya tidak tahu lagi maksud gajet seks itu, bila dibaca artikel surat khabar tersebut, baru faham apa maksud gajet seks. Maksud gajet seks adalah peralatan-peralatan seks yang digunakan untuk mencari kepuasan seks ataupun alat yang boleh meningkatkan nafsu seks seseorang.

Menurut hemat saya, pihak berwajib perlu lebih tegas dalam masalah penjualan barang-barang gajet seks ini, kerana ia akan membawa masyarakat Negara ini kearah zina secara tidak langsung sepertimana berlakunya di Negara-negara Eropah. Malah hal ini lebih berbahaya kepada muda-mudi yang tidak mengenal larangan dan halangan Islam terhadap perkara ini, yang mereka tahu ialah memenuhi tuntutan nafsu mereka. Saya kuatir, penjualan gajet seks, boleh meningkatkan lagi masalah keruntuhan akhlak muda-mudi sekarang ini, sepertimana masalah yang dihadapi, ialah penyalah gunaan dadah, seks bebas, buang anak, rempit, melepak, gangster dan sebagainya. Sepatutnya masalah ini diambil serius oleh pihak-pihak tertentu untuk membendung masalah ini. Jangan dibiarkan ianya merebak, nanti buruk padahnya kepada masyarakat Islam Negara ini. Daripada melakukan seks bebas sehingga mengandung, mereka juga melakukan kesalahan buang anak untuk menutup malu dan menyembunyikan kesalahan mereka. Kes cabul atau rogol berlaku dalam masyarakat Malaysia sekarang ini sehingga kanak-kanak bawah 10 tahun sanggup dirogol oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Setelah rogol kanak-kanak tersebut mereka bunuh dengan kejam sekali sepertimana berlaku kepada adik Nurin Jazlin yang dibunuh dengan kejam sekali.

Mungkin setengah pihak menganggap perlu adanya gajet seks untuk membendung masalah seks bebas, kerana seseorang yang mempunyai gajet seks boleh melaksanakan keinginan seksnya dengan sendirinya tanpa mencari pasangannya. Bagi saya, ini bukan cara untuk membendung masalah seks bebas, malah, cara ini akan memberikan kesan yang buruk kepada rakyat Negara ini. Jelas terbukti masalah seks bebas ini tidak dapat dibendung dengan cara-cara yang dikemukakan oleh tokoh-tokoh ilmu. Semakin hari semakin kedengaran di akhbar dan saluran TV tentang masalah pengguguran, buang anak, bunuh anak dan sebagainya. Semakin hari semakin parah dan susah untuk diubatinya lagi.

Kesimpulan saya, hanya pendidikan Islam dan penghayatan Islam sahajalah yang dapat membendung masalah ini dengan lebih berkesan. Alasan saya, pendidikan Islam adalah didikan yang diturunkan dari Allah dan Dia sahaja yang tahu tips atau kaedah untuk membendung masalah umat ini. Pada zaman rasulullah terbukti berkesan segala teknik yang diturunkan oleh Allah kepada Nabi Muhammad saw melalui Malaikat Jibril sangat berkesan dan berupaya merubah dunia ini dari kegelapan jahiliah kepada sinar nur iman dan Islam. Belum terbukti lagi ilmu lain dari pendidikan Islam dan penghayatan Islam dapat menangani masalah keruntuhan akhlak manusia sekarang ini. Pendidikan Barat tidak berkesan kerana mereka hanya memandang dari satu sudut sahaja untuk membendung masalah ini dengan cara, menyedia gajet seks, rumah asuhan perempuan yang mengandung anak luar nikah, rumah anak luar nikah, kondom di jual berleluasa, sekolah dicampur, pendidikan seks diajar di sekolah-sekolah atau IPT dan banyak lagi cadangan mereka, tetapi semuanya tidak berkesan dan masalah ini semakin parah dan teruk lagi.

Akhir sekali, pihak yang berwajib perlu mengambil berat masalah penjualan gajet seks ini, kerana ia membahayakan lagi generasi muda kita, kemungkinan mereka akan lebih mengetahui dan lebih berkeinginan seks disebabkan oleh gajet seks ini. Lumrah sikap manusia sentiasa inginkan yang baru dan sentiasa mencari pengalaman baru dalam diri mereka. Jika tidak dibekali dengan iman dan Islam, maka rosaklah mereka dengan melakukan berbagai maksiat tanpa mengetahui dosa dan pahala. Jadikanlah Islam itu sebagai ikutan bagi semua masyarakat Islam di Malaysia yang tercinta ini, kerana Islamlah agama yang mampu merungkai kekusutan masalah sosial. Sebagai ibu bapa perlulah sentiasa memantau anak-anak mereka supaya tidak terjebak dalam lembah maksiat dan dosa besar ini, peranan ibu bapa sangat penting dalam pendidikan anak-anak. Hal ini akan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti kepada semua ibu bapa. Firman Allah yang bermaksud :

“Wahai orang-orang yang beriman jauhkan diri kamu dan keluarga kamu dari azab api neraka Allah”.
"

Tiada ulasan: