Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

14.7.09

Pakaian hitam sokongan moral buat Anwar, 15 Julai

Shamsul Iskandar M Akin
Tue | Jul 14, 09 | 6:48:52 pm MYT

Gerakan Rakyat Tolak Konspirasi Jahat Terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim (KEJAM) menyeru rakyat serta penyokong Pakatan Rakyat untuk hadir memberikan sokongan moral kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim sewaktu perbicaraan kes beliau pada 15hb Julai 2009, esok di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Jalan Duta jam 9 pagi.

Umum mengetahui bahawa Dato' Seri Anwar sekali lagi menjadi mangsa kekejaman dan konspirasi jahat pimpinan kerajaan Barisan Nasional diketuai oleh PM Najib yang mengulangi konspirasi jahat tahun 1998. Tentunya konspirasi yang bermotifkan politik ini dilakukan dengan tujuan yang jelas untuk menghalang beliau daripada terus memimpin perubahan di Malaysia ini sebagai Perdana Menteri Malaysia 'in waiting'.

Justeru untuk menzahirkan bantahan yang jelas dan keras terhadap konspirasi jahat dan zalim ini maka KEJAM mengajak orang ramai untuk berpakaian serba HITAM sebagai satu tanda protes terhadap pengulangan konspirasi jahat ini yang memaparkan perangai keji dan jijik dalang-dalang konspirasi ini.

Sekali lagi rakyat akan menyaksikan bagaimana seluruh jentera kerajaan termasuk institusi perundangan negara akan disalahgunakan guna untuk memuaskan nafsu serakah sang penguasa.

KEJAM juga menggesa agar kehadiran secara aman oleh orang ramai ini kelak tidak diganggu atau wujudnya usaha-usaha provokasi luar kerana jelas kehadiran orang ramai bukti cinta kepada keamanan dan keadilan.

Justeru KEJAM berharap pihak PDRM akan memberikan kerjasama yang baik untuk orang ramai memberikan sokongan dan bersama-sama mengikuti perbicaraan mahkamah.

KEJAM mendoakan agar Dato' Seri Anwar Ibrahim, keluarga serta pendokong keadilan dan kebenaran di negara ini terus diperkukuhkan semangat dan iltizam untuk membawa 'Harapan Baru Untuk Malaysia' seluruhnya.

---

Shamsul Iskandar M Akin adalah Pengerusi KEJAM_