Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

18.8.08

Sumpahan Saiful

Ada ketikanya apa jenis sumpahan pun tidak akan menjadi macam si Tenggang. Sebabnya tidak semua ummat ini disayangi Allah Azzawajalla. Andai kata seorang kafir bersumpah sememangnya tertolak. Orang kafir berjudi berdosakah mereka.

Si Saiful tidak kafir dia masih ummat Islam, selagi dia tidak syirik dia masih saudara kita. Di sebalik ceritera sebenarnya sememangnya kita payah untuk menduga. Apakah dia bersumpah atas kerelaan hatinya. Atau pun ada agenda lain; mainan politik sebab masa & ketikanya pengaruh DS Anwar makin lebar. Pun dakwaannya amat rapat dengan hari penamaan calon DS Anwar mahu bertanding.

Bilamana penyokong kuat yang rapat tetiba berpaling tadah secara lojiknya sememangnya dia akan cuba mencari jalan untuk menjatuhkan orang yang dulunya rapat dengan dia. Apatah lagi si Saiful ini berlindung di kubu lawannya DS Anwar. Jika si Saiful ini tidak berkubu dengan parti yang mahukan DS Anwar jatuh sudah pasti dakwaan liwat yang dilakukan DS Anwar terhadapnya akan nampak lebih menyakinkan.

Jika dulu tuduhan liwat gugur & ianya begitu lama tidak timbul lagi, rasanya pasti DS Anwar serik jika dia benar-benar seorang peliwat. Tempoh dipenjara bukannya kejap. Tidak mungkin orang yang setua DS Anwar mahu mengaibkan kali kedua keluarganya. Dia & keluarganya ada kedudukan.

Bagaimana pun kita lihatlah akan balasan dari Allah SWT jika si Saiful ini berdusta dengan sumpahannya. Jika tidak pun balasan di dunia akan terbukti di akhirat nanti. Bagi DS Anwar dia ada sebab tersendiri tidak mahu bersumpah di masjid. Jika benar DS Anwar ini seorang yang keji lagi hina pasti juga kita akan dapat lihat pembalasan dari Ilahi. Tidak di dunia pasti di akhirat kelak kita ketahui jua. Tidak perlulah kita payahkan fikiran dengan mainan politik ini. Tunggu & lihat sahaja!!!.

Lagi tentang Saiful

Tiada ulasan: