Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

28.7.11

NGO wanita lancar marathon nyalaan liliin Sabtu ini

Jul 28, 11 6:10pm

Sekumpulan NGO wanita akan bergabung tenaga dengan Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan mengadakan upacara nyalaan lilin selama 12 jam bagi menuntut pembebasan semua enam anggota dan pemimpin parti itu yang ditahan mengikut Ordinan Darurat.

womens aid organisation pc censored anti rape campaign 130109 ivy josiahPerkara itu diumumkan oleh Pengarah Eksekutif, Pertubuhan Bantuan Wanita (WAO) Ivy Josiah selepas menyerahkan memorandum bersama dengan beberapa NGO wanita kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam).

Memorandum berkenaan meluahkan bantahan kumpulan itu ke atas layanan buruk yang diberikan kepada tahanan EO tersebut, khususnya berhubung dakwaan seorang tahanan yang didakwa dipaksa menjalani ujian pengesan penipuan.

"Kami berjumpa PSM malam semalam dan memutuskan akan mengadakan upacara nyalaan lilin pada Sabtu ini bermula jam 9 malam di Dataran Merdeka.

"Kami tidak akan tidur. Pada jam 9 pagi (keesokannya) kami akan berarak ke Bukit Aman,” kata Josiah.

Tiada ulasan: