Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

13.4.13

Najib dan Rosmah perlu bertaubat dan nafikan kalau ini tidak benar

Thursday, October 06, 2011

 


Ini bukan gambar betul - orang kampong pun tahu...

Saya tanpa sengaja telah terjumpa satu berita di sini.Berkenaan Pengakuan Bersumpah seorang bernama Thagarajoo, supir satu masa kepada Nallakaruppan, bahawa beliau telah membawa Encik Ji (Bomoh Hindu) ke kediaman Najib pada setiap bulan untuk melaksanakan solat dan ritual Hindu . Dan ia nampaknya ia masih berlaku sehingga hari ini. Demikian dakwaan tukang supir tersebut.

Walaupun cerita ini cerita lama - pertama kali tersiar pada Ogos 2008 dulu, kita belum pernah mendengar penafian daripada Najib dan Rosmah mengenainya.

Sehingga kini, setelah hampir 3 tahun berlalu berita ini tersiar, apakah tindakan yang telah diambil oleh mereka yang bertanggung jawab seperti Jakim terhadap cerita / dakwaan yang sangat serius ini?

Adakah berita tersebut hanya fitnah semata-mata. Kalau ianya fitnah, kenapa Najib dan Rosmah terus membisu tidak mengambil apa-apa tindakan yang perlu.

Atau, mungkin ianya suatu perkara yang benar. Agak sukar bagi orang ramai menyangkal dakwaan tersebut yang dibuat melalui 'Akuan Bersumpah'. Bermakna, ianya bukan khabar-khabar angin.Ianya adalah berita dari sumber individu yang berani bertanggungjawab ke atasnya.

Maka Najib dan Rosmah perlu berani tampil menafikannya kalau mereka dipihak yang benar. Apakah Najib dan Rosmah sangka, dengan berdiam diri sebegini, perkara tersebut lama kelamaan akan dilupakan orang?

Tiada ulasan: