Translate

Bantu Ketik Blog ini

Sejak 10.10.10

RangBul@n

Semua catatan di situs ini dikutip dari pelbagai blog di dunia maya; tiada kena mengena dengan pemilik blog. Sebarang komen peribadi sila e-mel rangbulan@gmail.com

6.4.13

Lelaki cuba serang polis ditembak

Georgetown:

 Cubaan seorang lelaki menyerang anggota polis dengan parang membawa padah apabila dia cedera di punggung selepas terkena tembakan di Jalan Macalister, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 9.15 malam, lelaki terbabit yang juga suspek kes samun kedai serbaneka dan stesen minyak pada mulanya dilihat menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan.

Menurut sumber, anggota polis yang melakukan rondaan terserempak dengan lelaki terbabit sebelum mengejarnya, namun suspek cuba melarikan diri ke kawasan lorong berhampiran.
“Suspek kemudian masuk ke satu kawasan parkir kereta, namun anggota polis terus mengejarnya. Menyedari dirinya terperangkap, lelaki terbabit turun dari motosikal dengan membawa sebilah parang.

“Walaupun diberi amaran supaya tidak bertindak, suspek terus meluru dan cuba menyerang anggota polis terbabit sebelum ditembak,” katanya.

Menurutnya, tembakan itu terkena punggung kanan suspek sebelum dia rebah dan dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk rawatan lanjut.

“Pemeriksaan lanjut mendapati lelaki terbabit dipercayai suspek dalam beberapa kes samun di kedai serbaneka dan juga stesen minyak di sekitar bandar ini.

“Semakan mendapati lelaki terbabit mempunyai dua rekod kesalahan jenayah berkaitan dadah,” katanya.

Menurutnya, hasil siasatan awal mendapati motosikal digunakan lelaki berkenaan menggunakan nombor pendaftaran palsu yang didaftarkan pada kereta Perodua Viva.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

Tiada ulasan: